• Benjy

KESO

Jag verkligen avskyr Keso. Inte för att jag vet hur frigolit smakar, men ja, jag tycker att KESO smakar så. Jag förstår dock att det är en bra matvara att ta till när det är lunch etc och att det håller en mätt.

Så min fråga.... Kan man lära sig att gilla KESO?

Någon som har ogillat det skarpt, men sedan faktiskt har börjat gilla det?

Hur gjorde ni?  

• Svar på tråden KESO
  • OliviaP

Jag brukar hacka mer gräslök samt salt/ peppar, jätte gott! Dock har jag svårt att äta keso bara naturligt.

• Azi

Jag hatade keso innan. Verkligen hatade. Kunde knappt se skiten. Men sen fick jag smaka maträtter där keso ingick som inte smakade illa och på något sätt kom jag att gilla det.
    Det finns keso med olika smaksättningar, kanske det kan funka? Annars är en favorit micrade varma hallon, banan och keso. Blandar man ordentligt så smakar det inte direkt keso.

• Coyote

Jag avskydde det först, men när vi sen fick det blandat med lingonsylt till pannkakor började jag gilla det, så visst går det!

• Barbamama08

Tyckte inte heller om det i början. Men åt det ändå, nu gillar jag det. I början tog jag salladskrydda på och åt med majs

• Benjy
    Coyote skrev 2012-05-04 22:36:06 följande:
    Jag avskydde det först, men när vi sen fick det blandat med lingonsylt till pannkakor började jag gilla det, så visst går det!
    Hahaha det lät inte ALLS lockande
  • Benjy

Oh förlåt
    Menade inte att låta otrevlig, men kombinationen kändes lite sådär Skäms 

• Benjy
    Barbamama08 skrev 2012-05-04 22:37:33 följande:
    Tyckte inte heller om det i början. Men åt det ändå, nu gillar jag det. I början tog jag salladskrydda på och åt med majs
    Det skulle kunna funka *hmm*
  • EnGladPingvin

Man måste blanda det med något, så blir det riktigt gott. Jag har två återkommande favoriter. Keso med tärnad gurka, rökt lax och hackad dill eller keso med tärnat äpple och kanel.

• Coyote
    Benjy skrev 2012-05-04 22:40:53 följande:
    Oh förlåt
    Menade inte att låta otrevlig, men kombinationen kändes lite sådär Skäms 
    Haha, ingen fara! Det är godare än det låter faktiskt!
  • Benjy
    OliviaP skrev 2012-05-04 22:34:29 följande:
    Jag brukar hacka mer gräslök samt salt/ peppar, jätte gott! Dock har jag svårt att äta keso bara naturligt.
    Lät gott ändå. 

Tycker att Keso ser gott ut (kanske bara för att man vet att det är nyttigt), men usch blärk. Smaken är inte så förförisk direkt. 
Svar på tråden KESO