Min 2 1/2 åring slåss och rivs
Precis som rubriken lyder så har vi väldiga problem här hemma med en pojke som slåss och rivs, helt oprovocerat.. Han slår mig, hans pappa (inte lika ofta, men det händer..) andras barn m.m.. Jag vet inte hur jag ska bryta detta beteende. Detta har pågått sen han va runt 1 år, och förskolan fick ett tag punktmarkera honom. Han är väldigt mogen för sin ålder, pratar väldigt mycket och har alltid varit steget före andras barn i hans ålder..
Vi kan aldrig (men gör det såklart ändå) åka i väg till några vänner med barn fören han är i bråk. Likaså öppna förskolor..Han slåss, rivs, puttas m.m.. Hela tiden! Han kan verkligen inte sitta och leka tillsammans med andra barn, även om han så gärna vill. Har försökt förklara för honom att man inte får göra så, att man måste vara snäll, att barnen blir ledna när man slåss och rivs för det gör ont.. Men såfort han får en tillsägelse så slår han mig i ansiktet så många gånger han får chansen.. Jag är helt knäckt över detta och vet inte vad jag ska ta mig till för att bryta detta beteende.. Mitt tålamod har börjat tryta :( Vi väntar nu ett syskon och jag är livrädd att jag inte kommer få bukt med det till syskonet kommer..