Gravid; intagit alkohol, nikotin och "narkotika" under tiden.
Hej!
Jag är en tjej på 18 år som fick reda på att jag är gravid för några dagar sedan. Jag gjorde testet hemma och det var positivt. Jag har inte ringt ungdomsmottagningen eller vart man nu ska ringa än, vågar inte riktigt. Den enda som känner till min graviditet är min bästa vän och hon var med när jag gjorde testet.
Jag gissar att jag är i typ 6e veckan eller någonting eftersom att min mens just nu är ca 2 veckor försenad.
Jag har intagit alkohol nästan varje helg den senaste tiden (blir lätt så när man precis fyllt 18), jag röker ca ett paket cigg om dagen, och tar Zopiklon några gånger i veckan pga sömnproblem som jag har fått utskrivet av läkare (de är narkotikaklassade).
Hur mycket har jag skadat mitt "barn"? Finns det någon chans att barnet blir friskt ifall jag väljer att gå igenom graviditeten eller är det redan så pass förstört att jag gör det och alla en tjänst om jag väljer att ta bort det?
Jag vet vem pappan till barnet är, vi är ej tillsammans men vi höll på ett tag och jag har ej hållit på men någon efter honom. Jag tror inte att han är så värst sugen på att bli pappa, och jag vet inte om jag är sugen på att bli mamma heller.
Om jag väljer att genomgå abort (vilket jag förmodligen måste), har jag då någon skyldighet att informera "pappan" eller borde jag bara låtsas som ingenting?
Har typ värdens panik just nu, vet inte vad jag ska ta mig till eller vart jag ska vända mig! Min kompis tycker att jag ska behålla det men det känns som att jag redan har förstört barnet så pass mycket, och att pappan till barnet skulle hata mig, och att min familj skulle slänga ut mig...