Kliande hårbotten och tappar mycket hår... Hjälp!
Jag har sen flera veckor tillbaka haft klåda i håttbotten och tappar enorma mängder hår...
Vad kan man göra åt detta?!
Håret är typ torrt och känns lite sisådär...
Bakgrund;
Jag har hela livet typ färgat och fixat å trixat med håret, det har alltid hållit ;)
Men nu verkar det vara på upphällningen..
Blekte håret/utväxten kanske ett par veckor innan klådan kom. Använde Moods blekning, den har alltid funkat förut. Sen har jag använt ett silverschampoo från Schwartzkopf (med reservation för stavningen..) och även en hårinpackning från samma märke.
Detta varvar jag med andra schampoon som finns hemma för tillfället, ibland Head&Shoulders, ibland ett schampoo från Matrix som är för färgat hår.
Brukar inte använda så mkt mer i håret ibland ibland har jag i en vax/gel som jag köpt hos min frisör. Kommer inte ihåg vad den heter.
Brukar tvätta håret typ varannan dag eller var tredje dag, beroende på om det geggar ihop sig eller inte (typ om jag använder vaxgrejen).
Jag tappar hår hela tiden, mycket mycket mer än vad jag brukar göra. Jag har tjockt hår men nu börjar det tunnas ur, det känns lite obehagligt.
När jag duschar så kan jag dra loss många många hårstrån, jag brukar trassla ihop det till en tuss, på sistone har tussarna blivit större och större.
Efter duschen när håret torkar så lossnar det mer.
När håret är torrt så kan jag få loss ännu mer! Att kamma eller borsta är numera rena mardrömmen.
Hur kan jag stoppa detta!?!?!?
Snälla hjälp, det känns som att jag kommer bli kal till sommaren :(