Inlägg från: Tessilonki |Visa alla inlägg
  • Tessilonki

Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?

Hej har just monterat ihop min crescent trike och var ju aningen nervös då jag ej sett den i verkligheten innan, men tog en chansning.
    Så nu har jag studerat, känt, klämt, kört runt lite (i lägenheten), och funderat lite och är så här i vid första intrycket "nöjd" (är extremt kräsen och petig ;)
    Det mesta klarade mina förväntningar men dock har jag ett par småsaker att nämna, handdtaget "skramlar" lite och vet inte om det är så när det är teleskop, tycker att liggdelen lutar/sluttar mer än man kan se på bilder,
    Oj oj sorry måste tyvärr avbryta men ska berätta mer om du vill :) hej så länge

• Tessilonki

Hade fel om lutningen på liggdelen :) hade i min iver glömt lyfta på madrassen och sätta fast två "pinnar" som gör att den spänns ut och nu är den så rak å fin.
    Tycker att bromsen är alldeles för hård/trög (iaf utan skor) men kanske blir bättre.
    Annars så här långt så tror jag faktiskt att jag är lite kär i vagnen redan.
    Jo just det jag som ser allt har hittat ett skönhetsfel men vet inte om det ens är värt att nämna eller påtala för säljaren ;) hm
    Fortsättning följer.....

• Tessilonki

Det är (lite) fjädring bak och ingen eller kanske ytterst lite fram, tror dock att eftersom det är lufthjul så blir det nog bra stötdämpning.
    Till en 4 månaders skulle jag absolut slopa liggdelen det kommer bli perfekt med sittdelen :)
    I övrigt känns den otroligt nog både smidig, stabil, liten men ändå rejäl.
    Det går att köpa till adapter för babyskydd.
    Större och rymligare varukorg än förväntat.
    I varukorgen finns även ett extra fack innehållande pump till däcken och detta var en glad nyhet för mig då jag inte trodde detta skulle ingå.
    Fortsättning följer..... :)

• Tessilonki

Inga problem med framhjulet, vänder tillbaka snabbt och smidigt utan problem.
    Du kanske redan gjort det men prova att ta bort hjulet och kolla så du gjort rätt.
    Nu längtar jag tills man får ut och rulla barnvagn igen, hur ska jag stå ut hela sommaren ;)

• Tessilonki

:) ja antar att det nog bara går på ett sätt, men tänkte bara....man vet aldrig, lyckades ju själv inte med liggdelen först ;)
    21 aug är det tänkt men hoppas på lite tidigare, vill helst undvika storebrors födelsedag som är 26 aug :)

• Tessilonki

Förresten hur är handtaget och bromsen på din vagn?

Svar på tråden Någon som vet nåt om barnvagnen crescent Trike?