Inlägg från: Shantie |Visa alla inlägg
  • Shantie

    blivande mammor i Malmö/Oxie

    Bara två dagar kvar nu då tills lille Simon ska komma Lany ;)
    Med oss är det bara bra. Känner igen det där med att vara känslig Hrist... Det börjar bli bättre för min del nu. Men första veckan grät jag massor... För allt och inget :)
    Hoppas Jonathan snart vänder i vikt... Förstår att det måste vara påfrestande för dig Hrist. Med med både ersättning och amning ska det nog snart bli bra!
    Ja, jag går på BVC i Oxie. Vi har också Lisbeth och tycker också det känns bra än så länge.

  • Shantie

    Jajemen jag ska också gå i den föräldragruppen Vad roligt att det är samma Jag vet inte om ni är intresserade, men jag har anmält till babysim här i Oxie. Jag har pratat med dem och de hade en kölista till den som kör i gång i januari. jag har anmält mig Tänkte bara att om ni är intresserade så anmäl redan nu för det verkade poppis.

  • Shantie

    Ja förstår det Lany. Hoppas han kommer snart. Inga nya känningar??? ja Hrist, grupp 6 är jag också i Vad kul!!! Jag vet inte hur ofta babysimmet är. Men det är 9 gånger `a 30 minuter och kostar 900 kr. Ska vara väldigt kul har jag hört av andra så jag tänkte det kunde vara värt att prova.

  • Shantie

    Hur går det Lany? Inget planerat för igångsättning eller det är för tidigt? Brist, har lille vänt i vikt nu?

  • Shantie

    Stackars dig Lany!!! Förstår att detta måste vara riktigt jobbigt för dig... Skickar över en massa kraft och positiva tankar till dig...

  • Shantie

    Åh vad roligt. Då är kanske du i samma föräldragrupp också? Har lille Simon vänt i vikt nu? Amningen går bra nu. Wille har precis haft en tillväxtperiod och det har varit maratonamningar. Tätt och länge! Men nu verkar det ha balanserat sig och det flyter på bra. Hur går det själv? Känns det jobbigt?

  • Shantie

    Oj, skridskoåkning kl 9! Då sov jag som en stock Ja men vardagen kommer ju i kapp så småningom. Min man började jobba i tisdags igen så då var det dags att hitta sina egna nya rutiner. och ja, man hinner ju inte så mycket mer än att ta hand om lillen om dagarnan. Men mysigt är det! Jättekul att vi alla är i samma föräldragrupp! Ja en fika hade varit kul när alla är redo för det

  • Shantie

    Oj stackars er tjejer... Femårstrots och bebis låter jobbigt... Men vad tråkigt Lany ... Vet du varför din dotter gör så? Supertråkigt ju! Ja det är skönt att amningen fungerar för oss. Det är ju ofta det krånglar har jag hört från många av mina vänner när de fick barn. Em del fick lägga ner det och någon fick komplettera med ersättning. Der är ju så olika...

  • Shantie

    Här kämpar vi just nu med magknip Lille Wille får världens magknip på kvällarna. Får era också det? Har börjat med Minifom och amningste som sägs hjälpa. Har ni några andra tips kanske? Jag fikar gärna. Som du säger Hrist att bara vara och att ventilera.

  • Shantie

    Ja det är jobbigt att han har så ont och blir helt otröstlig . Nej det är inte varje kväll som tur är. ja jag hoppas också att det inte blir kolik :-\ Hoppas att Minifom och teet ska hjälpa nu. Imorgon har jag fullt upp, men om ni kan nästa vecka så kommer jag gärna på fika. Hade varit mysigt att träffas igen, det var ju verkligen ett tag sedan nu

  • Shantie

    Oj Lany. Vad hände i natt? Hoppas ni hade en mysig fika idag tjejer. Dagen idag blev inte som tänkt... Satt på barnakuten i natt med en Wille som skrikit i fem timmar. Åkte in och fick uteslutet infektion och liknande. Det som kvarstod var alltså magont t. Om det vill sig riktigt illa så är det kolik . Har nu fått massa tips och ttrix i alla fall på hur vi kan lindra hans magont . Just nu känner man sig ganska hjälplös.......

  • Shantie

    Ja det är otroligt skönt Snart två veckor kolikfria. Så nu är han en mild och glad pojke igen. Får ni sova nåt på nätterna då?

  • Shantie

    Tack för den positiva energin den har hjälp.

    Åh vad skönt att han sover så gott och länge

    Här är det lite si och så om nätterna. vi försöker komma in i lite rutiner nu. och att vända dygnet efter koliken. Men han slumrar mest fram till 12 eller 01, och sen sover han istället till 10-11 :-\

  • Shantie

    Jag har inte sökt till nåt. Har du? Jag vet inget om nåt dagis här... Vet du om nåt är bättre än nåt annat?

Svar på tråden blivande mammor i Malmö/Oxie