Jag är super allergisk mot nikotin plåster, jag vill verkligen sluta hur gör jag nu??
Jag bestämde mig efter 13 år som snusare, ca 1 dosa om dagen. Att sluta. Jag hade prövat plåster en gång förr och visste dom funkade väldigt bra mot att sluta, men jag misslyckades då ändå pga av dålig karaktär.. Är jag utan snus så efter 2 timmar har jag spränghuvudvärk illamående,yrsel och ilska, jag kan inte fokusera alls, kan knappt tänka. Så mitt beroende är starkt..
Köpte plåster för ca 2 veckors sen 21mg först i början hade jag super abstinenes nu förstår jag varför iallfall.
21mg är för en snusare en snus var 6e timme
14mg är för en snusare en snus var 12e timme
7mg är för en snusare en snus per dygn.
Började med röda märken efter plåster, helt vanligt, sen vart dom rödare och rödare. Och sen nu svullna kliar och är jätte stora. Blivit avrådd att sluta med plåsterna då jag har kraftig allegi som exellererar. Hur fan gör jag nu? Jag vill verkligen sluta snusa! Men har familj hemma och kan inte sluta tvärt och få irretation och blir arg för minsta lilla med dom hemma..
hur fan gör jag? Råd? Peppning, tips, någonting?
Hjälp snälla!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-28 18:29
Ville bara uppdatera lite att än så länge har jag inte tagit en enda snus! har hållit upp hela tiden!
Tuggar fortfarande vanligt tuggummi om dagarna när jag blir riktigt snus sugen. men jag har varit HELT nikotinfri sen den 6e maj, vilket är över en och en halv månad, jag började med plåster den 24 april, och slutade med dom den 6e maj, så utan snus har jag nu varit i 10 veckor om jag har räknat rätt haha.
vilketsom är jag väldigt stolt.