• enlitenbitkaka

Bordsplacering på dop?

Vi planerar tösens dop och är inte riktigt överens jag tycker det vore kul med bordsplacering (dock inte så strikt) då våra familjer inte känner varandra så väl. Bara ett par familjemedlemmar på varje sida har träffats mer än en gång.

Vad tycker ni - hör bordsplacering hemma på dop? (vi serverar mat) eller känns det fel?

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Svar på tråden Bordsplacering på dop?
  • KMW

Man får ju göra som man vill, men för mig är ett dop lite mer avslappnat och uppsluppet så jag hade nog skippat bordsplaceringen.

• Ziindlaa

Tycker inte heller att bordsplacering hör hemma på dop. Som någon skrev så ska ju dop vara mer avslappnat.

• evil eye

Vi har haft bordsplacering vid bägge mina barns dop. Annars sätter sig folk brevid varandra som redan känner varandra. Men vi har aldrig delat på familjer, utan kanske satt två familjer vid samma bord som inte känner varandra. Sen vill jag ha min svärmor så långt borta som möjligt, så hon hamnade längst bort, vilket aldrig hade hänt utan bordsplacering....

• enlitenbitkaka

Ja min tanke var inte att gå efter de traditionella placeringsreglerna utan sambons bror får sitta vid sin flickvän osv. Utan bordsplacering kommer hans familj sitta med sina, min familj med sina - uppdelad trist mottagning. Tänker som evil eye att det kunde lätta på stämningen att placera en grupp från hans familj med en grupp från min familj osv.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • sossej

jag var på dop förra helgen och då var det bordsplacering, jag tyckte det var en trevlig idé. dom hade dessutom en frågetävling där vinnaren fick en påse bilar. kul inslag tycker jag! Glad

• Ann Lee

Det beror nog på de som kommer.

Men nej, för vår släkt skulle det inte fungera, skulle bli för krystat och då är risken att stämningen också är försiktig.  

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • La Lola

Nä.
    Men jag ogillar bordsplaceringar överhuvudtaget.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Alexi

Vi har haft bordsplacering på båda barnens dop. Men i min släkt är det inget konstigt, i makens släkt är det mera konstigt. Men de har fått vänja sig.

• Anni Me

nä hade inte valt bordsplacering på ett dop, känns som många före mej sagt, lite krystat.. 

Svar på tråden Bordsplacering på dop?