• dianass

PREGOTIME

Hejsan alla! :)

jag har en liten fråga om pregotime..  Jag har fått utskrivet  både pregotime och provera för att nu få barn! :D
    Det jag undrar är om man inte tar provera och kör igång med pregotime direkt, när ska ägglossningen ske då ? med provera är det ju 14:e mensdagen.. och utan ? :) eller så kanske man bara får köra med stickor och kolla ?:)

Hur har det gått för er alla med pregotime? :)

MVH Diana 

• Svar på tråden PREGOTIME
  • Litenåfin

Jag tog pergotime på mensdag 5-9 och fick äl mellan dag 15 och 21 nånstanns :) älstickor var kanon! Men kände även av äl tydligt :)

• Flias

Ska nog med börja på det snart! ( hela min kommentar kom ej med innan)

• dianass

Men man ska ju kunna börja äta pregotime utan att ha mens oxå, närsom alltså ? så när man ätit i 5 dagar när bör ägglossningen komma då ?

Funkade det på första försöker för er ? :) 

• Dimitra

Om det var längesedan du hade mens kan det vara en god idé att köra en omgång Provera först så att du har en ny och fräsch slemhinna i livmodern när ett eventuellt befruktat ägg kommer

Lycka till!

The Dimitra universe.
  • dianass

Tack så mycket! ja absolut jag är inne på min 6:e dag nu med proveran :) första gången jag längtar efter mens! :D undrar bara av nyfikenhet för har en vän som ska göra så och hon ställde mig frågan för hon var osäker själv...så om nån vet ? 

• dianass

Tack så mycket! ja absolut jag är inne på min 6:e dag nu med proveran :) första gången jag längtar efter mens! :D undrar bara av nyfikenhet för har en vän som ska göra så och hon ställde mig frågan för hon var osäker själv...så om nån vet ? 

• Skruttunge

Hej!

Väntar på att få köra igång med pergotime Var och tog progesteronvärde i fredags, och väntar på att läkaren ska ringa och bekräfta det jag redan vet - att jag inte längre har ägglossning på egen hand.

Läkaren misstänker att jag har PCO, och den kan troligen förvärrats efter graviditet (viktökning) och därför har ägglossningen uteblivit helt. Blev gravid på egen hand med första barnet trots oregelbunden mens, men då hade jag ägglossning åtminstone... Hoppas läkaren vill ge mig pergotime, och gärna provera med så att jag kan komma igång. Är på dag 26 i cykeln och förra cykeln var 48 dagar lång

Svar på tråden PREGOTIME