• 1005H

2 åring med feberyra? Hjälp!

Hej!

Tänkte bara se om det är någon som vet om det är möjligt att få "feberyra" (vet ej vad jag ska kalla det) vid endast 39 graders feber? Vår son satt vid matbordet och betedde sig lustigt, som att han var full, sluddrade och pratade/sjöng osammanhängande. Både jag och pappan reagerade och började fundera på om han kunde ha fått i sig något, men så tog vi tempen och såg att den låg på 39,1.

Så, kan det vid så pass låga temperaturer ändå påverka på ett sådant sätt? Någon som vet? 

• Svar på tråden 2 åring med feberyra? Hjälp!
  • anyXX

Ring sjukvårdsupplysningen! Har han slagit sig el nåt? Min dotter slog i huvudet o fick hjärnskakning och då yrade hon, sa konstiga osammanhängande saker.

flicka 2008 & pojke 2010
  • 1005H
    anyXX skrev 2012-05-06 20:07:13 följande:
    Ring sjukvårdsupplysningen! Har han slagit sig el nåt? Min dotter slog i huvudet o fick hjärnskakning och då yrade hon, sa konstiga osammanhängande saker.

Nej inte slagit sig och kan omöjligt ha fått i sig något...googlade på feberyra och där stod det att det kunde förekomma men var ofarligt, så antar att det var det. Men lite obehagligt! Ska ringa sjukvårdsrådgiviningen ändå för säkerthets skull, tack!
  • anyXX

Ok hoppas att han blir frisk snart! Lika bra att kolla med sjukvårdsu för,säkerhets skull, det gör vi rätt ofta :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • 1005H
    anyXX skrev 2012-05-06 20:11:12 följande:
    Ok hoppas att han blir frisk snart! Lika bra att kolla med sjukvårdsu för,säkerhets skull, det gör vi rätt ofta :)

Jo det håller jag med om, hellre en gång för ofta! :) Nu har han fått febernedsättande och somnat i alla fall, så får vi hoppas han är bättre imorgon!
  • Augusti1985
    1005H skrev 2012-05-06 20:12:19 följande:
    Jo det håller jag med om, hellre en gång för ofta! :) Nu har han fått febernedsättande och somnat i alla fall, så får vi hoppas han är bättre imorgon!
    Hur gick det med din lillkille? :)
    Vad sa sjukvårdsrådgivningen? :)
  • 1005H
    Augusti1985 skrev 2012-05-07 20:14:58 följande:
    Hur gick det med din lillkille? :)
    Vad sa sjukvårdsrådgivningen? :)

Vad gulligt att du bryr dig! :)

Han mådde bra imorse, hade 36.3 i temp så absolut ingen feber och har klarat sig undan det hela dagen - skönt!! Sjukvårdsrådgivningen höll med om att det kunde vara feberyra och att det inte var något att oroa sig över så länge han var bra idag, vilket han var.

Så, sammanfattningsvis kan vi väl säga att feberyra ser ganska så otäckt ut på det viset att man inte känner igen sitt barn, men det är alltså ofarligt! Dock skulle jag absolut ha gått till läkaren om han hade betett sig likadant idag, med eller utan feber!   
  • Augusti1985

Ja det är ju ett barn, bryr mig om andras barn, mina egna också självklart :)

Vad skönt han va feberfri :)
    Hoppas inte det kommer tillbaka, för som du sa, är otäckt när man inte känner igen sitt barn när det yrar :(

Svar på tråden 2 åring med feberyra? Hjälp!