• ThereseK

Vad kan jag småäta istället för godis??

Nu tänker jag lägga av med godis! Jag äter godis varenda da, bara "måste" ha, det är inte klokt. Jag kommer att unna mig fika bröd, o godis på helgen. Men jag har nåt för mig, att jag "måste" äta..Måste ha nå o tugga på och det har blivit godis, men vad kan jag ta istället som jag kan gå och nalla av som inte är lika illa men som jag ändå kan ha lika lätttillgängligt?
    Har ett tag ätit havrefras, och det funkar helt ok, men undrar ju lite om det är helt ok?
    Har köpt fruit loops (flingor) men de innehåller 8% socker, fast har funkat finfint ist. för godis, emn känns inte heller helt ok. Frukt går ju bra, men frukt innehåler ju också socker, om även fruktsocker, så känns ju som det borde va ok, eller? Men man blir ju osäker. Det är väl egentligen det där himla godiset som ställer till det, o främst chokladsuget..Hatar dock mörk choklad..

• Svar på tråden Vad kan jag småäta istället för godis??
  • Dr to be

Morötter, körsbärstomater, torkade tranbär, gurkstavar....

Det finns mycket du kan ersätta godis (och fikabröd) med.

Lycka till

• ThereseK

kan torkad frukt va ett bättre alternativ? jag vill ju gå ner de kilo jag dragit på mig för mitt godisätande o ju såklart..

• Emelie 491
    ThereseK skrev 2012-05-06 20:57:06 följande:
    kan torkad frukt va ett bättre alternativ? jag vill ju gå ner de kilo jag dragit på mig för mitt godisätande o ju såklart..
    Torkad frukt brukar innehålla mer socker än plockgodis, så då är det inte så stor idé att byta.
  • FruLiNi

Nötter är ju bättre än godis, dock inte i stora mängder.

Kan du inte tugga tuggummi? Eller suga på Läkeroltabletter?

Fruktsallad är inte illa, det är gott och nyttigt.

• ThereseK

just ja, har ju frysta jordgubbar i frysen, hade jag glömt1 tror jag ska skriva en lista vad jag kan ta istället när jag blir sugen o sätta på skafferidörren som en påminnelse =)

• Nape

Tuggummi

isbitar

drick ett glas vatten

körsbärstomater

riskaka

Emelie 491 skrev 2012-05-06 20:58:04 följande:
    Frysta vindruvor är min favorit
    Låter fantastiskt gott. Ska provas!
  • Chrome

Vi gör frukt- och grönsakspåsar. Vi brukar göra åtta påsar i taget med frukt och grönsaker som är sköljda, skalade och skurna i lagom bitar. Vi brukar ha morot, gurka, salladsärter, äpple, apelsin och vindruvor. Gott, nyttigt, och lätt att ta en påse istället för godis.

För att påsarna ska hålla sig färska längre fungerar det väldigt bra att suga ur luften ur påsarna och sedan försluta. Håll påsen mellan tummen och pekfingret (som tillsammans formar en ring) som om du ska blåsa upp påsen, och sug istället ut luften. Förslut. Det funkar så bra att äpplena inte blir bruna på flera dagar.

Svar på tråden Vad kan jag småäta istället för godis??