• Meeri K

9 år av barnlöshet och äntligen gravid

Hej!

Vill berätta för er alla lite kort om "min" historia.

Har försökt att få barn i nio år nu i januari. Har gjort elva hormonbehandlingar med Pergotime (både enkel dos och dubbel dos), samt tre inseminationer. Har aldrig fått göra IVF eftersom kön har varit så otroligt lång här i Jämtland (ca 7 år), och nu hade jag ca 2 år kvar i kön. Jag har aldrig blivit gravid någon gång...

Har varit både förbannad och ledsen genom åren som gått. Familj, vänner och bekanta som "känner nån som..." och att jag inte ska oroa mig, utan att även jag ska bli gravid. Att ständigt få höra historier om grannens kusin odyl som skulle till att adoptera barn och precis just då själv blev gravid. Eller om hon som försökte få barn i hundra år, men när hon sen slutade tänka på det blev gravid. Varför var "hon" i berättelserna aldrig jag? För jag har ju ändå aldrig tänkt så mycket på det...

Blev väldigt deppad i november och beslöt mig för att kasta bort allt... och gjorde det! Jag kastade mammabyxor, mammaklänningar, babykläder och alla tidningar och böcker som jag köpt eller fått genom åren. och vad händer?

Jag blir gravid!

Gravid, utan hormoner eller hjälp från någon utomstående (tja, pappan var ju med då). och jag kan inte sluta skratta och gråta... Jag är troligtvis helt knäpp som redan pratar med bebisen och smeker min mage. Trots att jag är livrädd för att få missfall så älskar jag att vara illamående (och det är jag nästan hela dagen), och jag älskar att få mina sura uppstötningar, och jag älskar att brösten är ömma.... och jag bara älskar apelsinjuice Tänker njuta av varje sekund...

Jag vet att ni som fortfarande försöker efter så många år, troligtvis hatar min berättelse, det hade jag gjort. Men ni får gärna skriva ändå... för det gör inget att ni tappar hoppet, det kanske är just då det lilla grynet kommer till er också?

*Stora kramar till er alla* från mig och bebis

• Svar på tråden 9 år av barnlöshet och äntligen gravid
  • dallas

JÄTTE GRATTIS!!!
    Helt underbart, en sån här berättelse är precis vad man vill läsa när hoppet inte är på topp!!
    Kram och lycka till!!!

• maja under eken

Så underbar historia!! Läste den o blev tårögd.

Önskar dig allt gott o stort stort GRATTIS!!!

kramar

• LillSkruttet

Vad härligt!! En sån osannolikt underbar berättelse, det är som en saga!!

ETT JÄTTESTORT GRATTIS!!!!!

Sköt om er!

• lillvilda

vad mer kan man säga än GRATTIS!! så himla underbart!! såklart du ska njuuuta varje sekund..härligt!!

• Bijouu

Det var roligt att hör din historia, LYCKA TILL!

• mimmis

ÅH vill bara säga jättegrattis till er och jag hoppas allt går bra lycka till

• Spatz

Grattis och all lycka man nagonsin kan önska nagon här i världen!! Jag känner Dig inte, men avundas Ditt barn som kommer att vara sa efterlängtat det nagonsin kan vara! Hoppas innerligt att allting gar vägen och att Du kan berätta Din "historia" för Ditt barn nagon gang i framtiden.

Kram!!

• anlo

Hej! Ett jättegrattis till er. Själv sitter jag här med min gullklimp på 6 veckor som kom till efter 4 år, två insemationer, tre ivf behandlingar, besked i dec 2004 att mina ägg var för dåliga så det inte var någon ide med fler behandlingar. Vi ställde oss i kö för adoption och äggdonation. Men bestämde att åka till Finland och bekosta äggdonationen själv, i mars 2005 åkte vi till Finland för ett första möte ang äggdonation. Otroligt nog behövde vi aldrig åka tillbaka för att sätta in några ägg. 9 månader senare kommer våran fina kille. Oförklarligt men fantastiskt! Så det finns alltid hopp. Mitt tips är att ta en tur med Finlandsfärjan, man vet aldrig bad som händer.

• drullen

Vilken härlig historia, GRATTIS

Svar på tråden 9 år av barnlöshet och äntligen gravid