• septemberbarn08

KAN jag bli ljushårig?

Just nu har jag en mörkbrun färg i håret som skiftar i lila (la i en lila färg som sedan nyanserades ner med brunt två gånger i början av mars)

Nu har jag fått en utväxt som, jämfört med det brunlila, ser nästan grått ut. Testade för en månad sedan att lägga i en mörkbrun färg för att täcka utväxten, men det blev ingen skillnad alls.

Nu står jag alltså med två alternativ (eller tre). Antingen låter jag det vara som det är nu, vilket egentligen inte är något alternativ.

Eller så lägger jag i en VÄLDIGT mörk färg för att täcka utväxten.. Men det känns oerhört trist att ha så mörkt hår inför sommaren.

Min sista idé är att bli lite ljushårigare.. Inte blond, men väldigt mörkt blond/ljust brun. Hur går jag nu tillväga för att få det så bra som möjligt så billigt som möjligt?

Skulle jag kunna lägga i en avfärgning och sedan lägga i en ljusbrun färg? Ska jag isf lägga avfärgningen i hela håret, även på utväxten? Kommer det ens kunna bli bra om jag gör på det viset?       

• Svar på tråden KAN jag bli ljushårig?
  • septemberbarn08
    StarStruck skrev 2012-05-07 14:11:42 följande:
    Avfärga och blek och färga om

Ska jag avfärga OCH bleka? Kommer det inte slita något oerhört på håret?
  • StarStruck
    septemberbarn08 skrev 2012-05-07 14:31:34 följande:
    Ska jag avfärga OCH bleka? Kommer det inte slita något oerhört på håret?
    Jo, men om du gör inpackningar så kommer du få tillbaka din normala hårkvallité. Jag har blekt av avfärgat massor men mitt hår har bra kvallité och är inte alls slitet. Men allas hår tål olika mycket. 
  • StarStruck

Det KAN räcka om du avfärgar. Jag avfärgade svart färg och blev ganska ljusbrun efter en avfärgning.

• Venne

Jag hade nog lagt pengarna på att få det gjort ordentligt hos en frisörska. Har gett mig på avfärgning, blekning och omfärgning hemma och det var inte ett enda dugg lyckat. Nu sist gick jag till frissan, hon fixade det på ett par timmar och lyckades färga mitt hår i exakt rätt nyans så det inte ens syns någon utväxt. Jag ville alltså få tillbaka min egen hårfärg.

• septemberbarn08
    Venne skrev 2012-05-07 15:01:41 följande:
    Jag hade nog lagt pengarna på att få det gjort ordentligt hos en frisörska. Har gett mig på avfärgning, blekning och omfärgning hemma och det var inte ett enda dugg lyckat. Nu sist gick jag till frissan, hon fixade det på ett par timmar och lyckades färga mitt hår i exakt rätt nyans så det inte ens syns någon utväxt. Jag ville alltså få tillbaka min egen hårfärg.

Ja, jag har redan tänkt tanken och redan pratat med min frisör.. Problemet är att det blir så sviiinigt dyrt och jag har absolut inte lust att lägga pengar på det just nu:( Samtidigt MÅSTE jag göra något åt håret nu för det ser verkligen bedrövligt ut med utväxten.. Vet dock vad du menar.. det är ju ett helsicke när man gör det själv och inte har någon garanti att det blir bra.
  • Venne

Mjo jag vet det kostar skjortan! Men å andra sidan kostar det en hel del att köpa avfärgning, blekning och ny hårfärg för hemmabruk också. Och risken är att du inte lyckas med avfärgning och blekning utan måste göra om det ett par ggr. Det fick jag göra iaf, för håret blev orange med massor av olika nyanser där ser var kritvitt i botten och mörkorange i topparna. Så slutnotan blev nog inte långt ifrån vad det kostade hos frisörskan andra omgången jag hade misshandlat mitt hår med för många färgningar

• septemberbarn08
    Venne skrev 2012-05-07 15:52:46 följande:
    Mjo jag vet det kostar skjortan! Men å andra sidan kostar det en hel del att köpa avfärgning, blekning och ny hårfärg för hemmabruk också. Och risken är att du inte lyckas med avfärgning och blekning utan måste göra om det ett par ggr. Det fick jag göra iaf, för håret blev orange med massor av olika nyanser där ser var kritvitt i botten och mörkorange i topparna. Så slutnotan blev nog inte långt ifrån vad det kostade hos frisörskan andra omgången jag hade misshandlat mitt hår med för många färgningar

Förlåt om jag verkar dum nu, men påverkar en avfärgning utväxten? Tar den inte bara bort färgpigmenten så att utväxten borde hålla sig till samma färg? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Flört

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra åt håret.. hade jag haft en tusenlapp över hade jag inte tvekat, då hade jag gått till en frisör direkt..

• Venne

Man tycker ju det låter som om en avfärgning borde ta bort alla färgning så att ens naturliga färg kommer tillbaka, men så har det inte ens i närheten fungerat på mig eller de vänner jag sett göra det. Har snarare tagit bort väldigt lite av färgen och lämnat kvar ett fult och fläckigt resultat. Därav fortsatt med blekning, som också lämnade ett fult och fläckigt resultat om än något ljusare. Och därefter ny färgning som med lite tur blivit någorlunda jämnt.

• septemberbarn08
    Venne skrev 2012-05-07 16:16:36 följande:
    Man tycker ju det låter som om en avfärgning borde ta bort alla färgning så att ens naturliga färg kommer tillbaka, men så har det inte ens i närheten fungerat på mig eller de vänner jag sett göra det. Har snarare tagit bort väldigt lite av färgen och lämnat kvar ett fult och fläckigt resultat. Därav fortsatt med blekning, som också lämnade ett fult och fläckigt resultat om än något ljusare. Och därefter ny färgning som med lite tur blivit någorlunda jämnt.

Jag får nog fundera ordentligt på hur jag ska göra.. Jag vill helst gå till frisör och fixa det, bara för att få ha garantin.
  • Älsko

jag har färgat mörkt ända sen jag var typ 12 år och för 3 månader sen kollade jag alternativ för mitt hår då jag inte vill vara så mörk som jag är nu.. Mitt hår skiftar i svart/brunt/ljusbrunt/rött/blå/lila färg och color B4 - Hair colour remover by Scott Cornwall är så sjukt bra avfärgning för håret..Kändes inte alls slitet efter avfärgningen och håret vart inte fläckigt. Mitt hår blev gulblont men det var vad jag ville för då kunde jag sen efter lägga i en ny ljusare färg och blev jätte nöjd. Köpte mitt på ica maxi för 135:- köpte 2 men mkt billigare än hos frisören och snabbare gjort. :)

• septemberbarn08
    Älsko skrev 2012-05-07 16:24:34 följande:
    jag har färgat mörkt ända sen jag var typ 12 år och för 3 månader sen kollade jag alternativ för mitt hår då jag inte vill vara så mörk som jag är nu.. Mitt hår skiftar i svart/brunt/ljusbrunt/rött/blå/lila färg och color B4 - Hair colour remover by Scott Cornwall är så sjukt bra avfärgning för håret..Kändes inte alls slitet efter avfärgningen och håret vart inte fläckigt. Mitt hår blev gulblont men det var vad jag ville för då kunde jag sen efter lägga i en ny ljusare färg och blev jätte nöjd. Köpte mitt på ica maxi för 135:- köpte 2 men mkt billigare än hos frisören och snabbare gjort. :)

Funkar det då att lägga det i hela håret, eller blir det konstigt med utväxten då?
  • septemberbarn08

Puffar lite.. Är det någon mer som testat Hair Colour Remover B4 och som vet hur jag ska använda den när jag har utväxt?

Och är det någon som   vet vart man enklast får tag i den annat än på ICA-Maxi? Vi har inte det här och ingenstans i närheten heller:( 

Svar på tråden KAN jag bli ljushårig?