• FamJ

Hörselskada?

Någon mer som har barn med hörsel skada?

Fick idag veta att vår son har det, kunde va skönt och prata mer fler som har liknande..

• Svar på tråden Hörselskada?
  • zannahh

Hej!

Min son som är 2 är gravt hörselskadad. Han har hörapparater på båda öronen. Kommer er son få hörapparater eller CI? Är det något du undrar över får du gärna höra av dig!   

• MIJV

hej

jag har två hörselskadade barn (6 år och 4½) och jag är själv hörselskadad. På facebook är jag med i en grupp med andra föräldrar som har hörselskadade barn. En blandad kompott med föräldrar från hela landet. Vi har där en bra stämning och man får svar på flera frågor och funderingar. Men även stöd i både uppgång och nedgång. Sök på gruppen "hörselskadade barn". =)

• Visany

Jag har ett hörselskadat barn. H*n är fem år och vi fick det bekräftat för ett år sedan. (Även fast vi vetat om det/misstänkt det mkt längre än så.) H*ns nedsättning är graderad till måttlig och h*n har hörapparater på båda öronen, vilket hjälper honom otroligt mycket i hans liv. Fråga mig gärna om du vill veta något eller om du vill ha någon att bolla med. Förstår dig/er och det ni går igenom nu.

• ullehj

Hej
    Vi har en son som är tre år och har en lätt/ måttligt hörselnedsättning. Han har hörapparater och har haft det sen han var riktigt lite ( även om det då var sällan).
    Hur gammal är er son?

• Amatullah

Min bror är 1 år och döv, han har fått cochlear-implantat vid 9 månaders ålder. Vi hoppas att han kommer kunna leva normalt i framtiden :)

• Goofina

Min 4-åriga dotter bär CI och fick sitt första vid ca 8 månaders ålder. Idag utvecklar hon sitt tal med stormsteg och är en hejare på teckenspråk, som är hennes första språk. Hennes hörsel tränas varje dag då hon använder sina CI kontinuerligt under sin vakna tid. Nu väntar jag mitt andra barn och skulle det också visa sig att han bär på en hörselnedsättning skulle jag inte känna någon sorg över det, snarare en gemenskap. 

Svar på tråden Hörselskada?