Uppkäftig 8-åring!
Vår 8-åriga dotter är inne i ngn sorts trots (?). Hon ifrågasätter, är uppkäftig mot oss föräldrar, svarar fult, gapar, skriker, snäser åt oss mm mm. Det gör mig fullständigt galen!
Är det ngn som känner igen sin 8-åring?
Vår 8-åriga dotter är inne i ngn sorts trots (?). Hon ifrågasätter, är uppkäftig mot oss föräldrar, svarar fult, gapar, skriker, snäser åt oss mm mm. Det gör mig fullständigt galen!
Är det ngn som känner igen sin 8-åring?
Haha...har du lånat min 8-åring eller? Låter som samma barn iallafall :)
Så är min åttaåring också. Svarar med fula ord gör han inte men uppkäftig som få....
*räcker upp handen*
Hur hanterar ni det på ett bra sätt?? jag behöver verkligen göra det bättre!
precis sådan är våran 8 åriga dotter med.....svårt att veta hur man skall handskas med dom
beställt böcker av jesper juul o lars h gustafsson för att få lite input...
Haha. Låter som min åtta åring, men då ska ni höra tolvåringen. Det blir inte bättre. Men jag tänker som så trygga barn trotsar så då är mina barn jävligt trygga ;)
fast hur bemöter ni? hur väljer ni konflikterna (väljer bort)? och hur svarar ni/agerar ni rent konkret? vill gärna ha lite nya ideer liksom!
Båda våra tjejer på 8 (idag
) och 6,5 år kan ha sånt beteende.
Vi bemöter det som vi alltid gjort när dom "gör nått som inte är ok" dvs vi säger det! Att det är ok att bli arg och känna sig besviken men inte ok att svara/fräsa, säga fula saker eller liknande. Att skrika är inte heller ok, men i vissa fall får man välja sina fighter.
Jag/vi väljer utifrån vad som hänt för att barnen ska bli så arg. Om vi känner att det är nått "stort" så pratar vi om hela situationen och om det är en struntsak så påpekar vi "bara" själva skrikandet.
Exakt så är min dotter JÖSSES jag kommer att ha grått hår innan jag blir 30
Hon är inte 8 år gammal men blir hela 7 år i morgon .
SHIT jag trodde det skulle vara änkelt att ha barn och så härligt osv men när hon är som hon är uppkäftig skriker smäller till dörrar osv och ''suckar'' när man frågar något osv shit !!!
Så ja detta är den goa åldern på våra barn tydlign men hennes trotts försvinnr banne mig ALDRIG !!