• Soltussen

engångs eller badblöja

Jag och dottern ska i sommar åka på solsemester och jag har köpt uv dräkt till henne, men för en novis så blir jag inte riktigt klok på vad jag bör köpa...vad är bäst engångsbadblöja eller badbyxblöja eller vad de nu heter;). .. Tacksam för råd från er andra kloka mammor som har koll! Lilltjejen kommer vara 10 månader när vi åker.

• Svar på tråden engångs eller badblöja
  • GulTussilago

Hmm.. eftersom hon är såpass liten kan det funka fint med babysimbyxor (de är som vanliga badbyxor men fodrade och mer åtsittande runt mage och ben)
    När vi var utomlands med vår dotter när hon var typ 2 bajsade hon i badblöjan typ varenda eftermiddag. Då var det skönt att bara kunna kasta den och ta på en ny. När hon var mindre hade hon fullt upp med att bada så då bajsade hon inte.

Men jag röstar nog på engångsvariant! (de går för övrigt fint att återanvända åtminstone en gång. bara att skölja ur och hänga på tork så funkar den fint även nästa dag)

• Soltussen

ah, vad bra att man kan skölja ur och återanvända med engångs, på något sätt känns det fräschare med en babysimbyxa. Tack för svar:)

Svar på tråden engångs eller badblöja