Inlägg från: Jonnynilsson |Visa alla inlägg
  • Jonnynilsson

Prostatit?

Anonym (Golfboll) skrev 2012-05-10 10:52:29 följande:
    Är man så unik alltså? Jaja, är väl bara att försöka fortsätta få svar från läkaren eller lära sig leva med det antar jag.
    Hej,

Jag levde i många år med liknande besvär. Ungefär 10 minuter eller så efter utlösning kände jag mig först väldigt kissnödig och det gick senare över i en helvetisk värk inne i buken nedre regioner. Pinsamt värre och inget jag sökte hjälp för.

Men så en dag råkade jag ut för en riktigt elak "musarm". Värsta inflammationen gjorde höger arm mer ller mindre obrukbar och jag blev sjukskriven två veckor med medicinering. Jag fick Diklofenak och Alvedon utskrivet i en ganska hög dos. Kommer inte ihåg exakt (var 7-8 år sedan) men armen läkte och till min stora förvåning hade smärtorna efter utlösning helt försvunnit!

Jag har råkat ut för att liknande, men inte lika kraftiga, smärtor återkommit och har då köpt receptfria värktabletter med diklofernak och medicinerat mig själv med stor framgång.

Testa! Den enda biverkningen jag har noterat är att jag blir lite risig i magen när jag överskrider rekommenderad (recptfri) dos.
  • Jonnynilsson
    vetgirig skrev 2014-04-02 11:19:40 följande:
    Här kommer en kommentar bara innehållande välvilja så jag hoppas att den tas emot positivt.

Att du får återkommande symptom trots att du behandlar det gång på gång tyder ju på att du aldrig blir av med orsaken utan bara maskerar symptomen.

Visst, kan tänka mig att det är skönt att bli av med dem på kort sikt men på lång sikt gräver du bara ett djupare hål.

Antibiotika dödar bakterier men även dina friska celler. Detta för att cellernas kraftverk, mitokondrier, liknar bakterier till uppbyggnaden. Detta betyder att för varje gång du äter antibiotika så dödar du många friska immunceller, celler av immunförsvaret. Forskning visar att immunförsvaret försämras med ca 25 % efter omgång med antibiotika.

Så kort och gott, anledningen till att du blir lite risig i magen är för att magen är immunförsvarets centrum. Med sämre immunförsvar så kan du själv klura ut hur framtiden ser ut.
    Tack för din omsorg.

Men diklofenak är inflammationshämmande och inte antibiotika. Och finns i bland annat i voltaren. Det är flera år sedan jag hade några känningar så jag anser mig mer eller mindre botad. Så för min del var det förmodligen en inflammation och inte bakterier som ställde till det.
Svar på tråden Prostatit?