Det är bara på en statlig myndighet som man kan få kritik för att man jobbar "för mycket"
Jag har ganska lätt för att strukturera mig och arbeta effektivt men på min arbetsplats är det tydligen provocerande. Jag har många gånger gjort sammanställningar och grundarbeten som sparar tid och underlättar kollegernas arbete - alltså inte tagit över, beslutat åt någon annan, kört över någon etc. - utan enbart effektiviserat men det uppskattas inte.
Alla måste nämligen göra samma sak på mitt jobb - från början - oavsett om någon annan redan har gjort det. Så vi sitter och gör om det jag redan har gjort enbart för att komma fram till exakt samma slutsats och reslutat.
Jag ser verkligen värdet av medbestämmande och i vissa sammanhang är det absolut nödvändigt men ibland, som i de här fallen, så handlar det inte om det utan ett arbete som bara ska utföras.
Dessutom måste varje möte ta en evinnerlig tid för att alla egon ska klappas och min chef är totalt oförmögen att sätta rätt person på rätt plats. Alla ska göra allt på samma sätt. Jag får nässelutslag av ineffektivitet och det här stället tar priset. Jag undrar om folk som dammar runt i korridorena en gång resonerade som jag och sedan bara gav upp. Det blir ju varken uppskattning eller resultat av det.
Jag kommer att söka mig härifrån garanterat men det stör mig att skattebetalanas pengar går åt till onödigt arbete. Min sambo hävdar att jag måste arbeta för en privat arbetsgivare, som han gör själv, men jag ville verkligen göra mitt bästa här, inte minst av idealistiska skäl.
Nu har jag iaf skrivit av mig lite frustration. Det kanske finns fler i min situation här?