JennieL skrev 2012-05-10 19:15:29 följande:
Platsbygg köket såklart

Vill du ha en bra snickare i Stockholmsområdet så har jag en som byggde mitt kök och det ser ut som det gjorde vid sekelskiftet. Med högre bänk i och för sig.
Och det behöver inte bli svårare att rengöra golvet bara för att det är original. Vi har golv från 1913 vilka är slipade och lackade. Ingen skillnad än "nygjort" golv. (Så klart beroende på vilken behandling man ger golvet.) Dessutom är det enkelt att kolla om det finns originalgolv under det nya golvet. Till exempel brukar det gå att se under köket, där kan man antingen ser direkt eller så kan man ta bort en bit av det nya golvet. Man kan också titta efter nivåskillnader vid trösklar. Ja, omöjligt är det absolut inte, om man nu vill ha original. (Golvet på bilderna ser för övrigt ut att vara laminat och inte parkett)
Här har du original, i nytt och gammalt om du förstår vad jag menar.
www.lagerlings.se/pictList.aspx?objectID=647 Är det er våning? Underbart golv....

Och fantastisk lägenhet! Vårt hus är inte så pampigt! Mera ur arbetarkvarteren.... Jag tycker det var ett superfint kök också men inte min stil, jag skulle nog vilja ha det mera modernt även om jag hade kunnat döda för spisen.... Den var fin!
Det är parkett på alla golv utom på badet, men det är lagt i 2004. Vi får höra efter med de förra ägarna vad som ligger under. Bilderna är generellt dåliga, dåligt ljus och dålig komposition, blir lite irriterad på fotografen!