• Åsa

Krokodiltårar - vad tror du det betyder?

På förekommen anledning på forumet...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 10:40
    T ex Wikipedia stämmer i det här ämnet: sv.wikipedia.org/wiki/Krokodilt%C3%A5rar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Krokodiltårar - vad tror du det betyder?
  • Pia och Elna

Jag har alltid trott att det betydde stora tårar man maken använder det vid falska tårar så jag vet faktiskt inte riktigt.

• LunaLunatic

It is fake, faaaake I tell ya!

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Khaleesi

Den typen av tårar som inte dyker upp innan någon annan finns närvarande för att se dem...

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • annca
    "...liksom krokodilen med falska tårar vandraren bedrager".
    (Shakespear, Othello & Henrik VI)
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Ajkje

Krokodiltårar är falska tårar. Gråt som inte grundar sig på ärliga känslor utan syftet är att väcka sympatier.

• Khaleesi
    Ajkje skrev 2012-05-08 10:41:50 följande:
    Krokodiltårar är falska tårar. Gråt som inte grundar sig på ärliga känslor utan syftet är att väcka sympatier.
    Sånt som många män tror att kvinnor gör för att få som de vill.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Åsa
    Khaleesi skrev 2012-05-08 10:39:20 följande:

Den typen av tårar som inte dyker upp innan någon annan finns närvarande för att se dem...

Nja, så gör  ju barn ibland, letar småsnyftande reda på någon som kan höra innan det stora tårflödet över skrubbsåret släpps lös. De är nog äkta ändå
  • Ajkje
    Khaleesi skrev 2012-05-08 10:43:09 följande:
    Sånt som många män tror att kvinnor gör för att få som de vill.
    Hahaha ja precis. Undrar hur många kvinnor som faktiskt tar till krokodiltårar för att få som dom vill?
    På min kärlek skulle det inte fungera.
Svar på tråden Krokodiltårar - vad tror du det betyder?