• Tusse Misse

Onormal trötthet! Jag orkar snart inte mer!

Vet inte vad det är med mig! Jag är så trött!
    Men idag tar ju priset då jag somnar så fort jag sätter mig ner! Har tre barn att ta hand om men jag orkar knappt stå på benen!

Vad gör man och vad kan det bero på? Jag sover gott på natten men det spelar ingen roll! Jag känner mig yr och svag! Orkar knappt vika ihop en tröja utan att få mjölksyra i armarna,. Skulle dammsuga idag men började gråta efter fem ynka minuter för jag orkar inte!

Hur kan man vara så här slut????

Vad kan man göra åt det? Tips mottages mer än gärna.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• Svar på tråden Onormal trötthet! Jag orkar snart inte mer!
  • katalysator

Pollenallergi kan ha den effekten, och pollen har ju slagit till extremt hårt den här veckan så att även folk som inte brukar känna av det har blivit sjuka. Kan det vara så för dig kanske?

• borgis3

dåligt blodvärde...  Beställ tid hos vårdcentral för att få det kollat...    

• Tusse Misse

Vill boka en tid för att kolla upp detta men drar mig för det. Känns lite löjligt att ringa och be om en tid för att man är Trött. Men får kanske lov med det nu, för detta håller inte!

• Lycka 1

Hur länge har du varit så?
    Har det kommit tvärt?

Jag lider av samma sak men har haft det så i många år nu. Genomgår en sömutredning men det tycks inte leda någon vart.

• Åsa

En vårdcentralskontroll är väl påkallad. Vanliga orsaker är järnbrist, brist i sköldkörtelfunktion, ovannämnda pollenallergi (och medicinering mot sådan) sömnbrist förstås (fast det borde du ju veta) och sömnapnéer (vet du om du snarkar?).

• U never saw me
    Tusse Misse skrev 2012-05-08 12:22:30 följande:
    Vill boka en tid för att kolla upp detta men drar mig för det. Känns lite löjligt att ringa och be om en tid för att man är Trött. Men får kanske lov med det nu, för detta håller inte!
    Det är inget löjligt med det, trötthet är ett vanligt symptom på sjukdom eller bristtillstånd.
Svar på tråden Onormal trötthet! Jag orkar snart inte mer!