väger för mycket för att bli gravid
hej allihop!!!
nu måste jag skriva av mig för det känns som att ja ska skrika ut i frustation!!!!
Är såå arg på mig själv att jag väger för mycket för att kunna få barn. vi har försökt nu i fem år och läkarna sa hela tiden att jag har pco. men sen så gick jag till en annan läkare som min vännina förslog för jag har inte känt att dem andra läkarna var till något hjälp alls de var så opersonliga och inga uppföljninganar heller fick jag. Ibland e de så att man hamnar på fel läkare..men alla fall så i fredags gick jag och min man till denna nya läkare. och det var en SKILLNAD bara sättat han toog emot oss och pratatde med oss ja menar för att ha försökt i fem år utan resultat det tar ju på en psykiskt deppression efter deppression.
Men denna läkare förstogd och gjorde massa prover och sa att jag absolut inte har pco utan jag en av dem som väger för mycket plus att jag har underfunktion på sköldkörteln. ( jag är 1.53 cm o väger 99kg) efter en vul sa han att ja har ägg så nu har jag börjat med provera o pergotime samtidigt som jag måste gå ner till 78 kg till den 23 okt för då sätter han mig på ivf har något med att jag måste ha rätt bmi för det.
Har börjat träna varje dag med personlig tränare på gymet lagt upp en ny matschema med en dietist och jag har gått ner redan 3 kg sen fredags. och allt detta har min läkare fixat!!! o gett mig hopp!!!!
har en jobbig resa framför mig de e skiit svårt att gå ner i vikt men tänker inte ge mej inte ska några kg få förstöra mitt liv och chansen till att hålla om min alldeles egna bebis.
finn de några fler där ute som kämpar med vikten för att få en bebis???