• gipsybird

väger för mycket för att bli gravid

hej allihop!!!

nu måste jag skriva av mig för det känns som att ja ska skrika ut i frustation!!!!

Är såå arg på mig själv att jag väger för mycket för att kunna få barn. vi har försökt nu i fem år och läkarna sa hela tiden att jag har pco. men sen så gick jag till en annan läkare som min vännina förslog för jag har inte känt att dem andra läkarna var till något hjälp alls de var så opersonliga och inga uppföljninganar heller fick jag. Ibland e de så att man hamnar på fel läkare..men alla fall så i fredags gick jag och min man till denna nya läkare. och det var en SKILLNAD bara sättat han toog emot oss och pratatde med oss  ja menar för att ha försökt i fem år utan resultat det tar ju på en psykiskt deppression efter deppression. 

Men denna läkare förstogd och gjorde massa prover och sa att jag absolut inte har pco utan jag en av dem som väger för mycket plus att jag har underfunktion på sköldkörteln. ( jag är 1.53 cm o väger 99kg)   efter en vul sa han att ja har ägg så nu har jag börjat med provera o pergotime samtidigt som jag måste gå ner till 78 kg till den 23 okt för då sätter han mig på ivf har något med att jag måste ha rätt bmi för det.

Har börjat träna varje dag med personlig tränare på gymet lagt upp en ny matschema med en dietist och jag har gått ner redan 3 kg sen fredags. och allt detta har min läkare fixat!!! o gett mig hopp!!!!

har en jobbig resa framför mig de e skiit svårt att gå ner i vikt men tänker inte ge mej inte ska några kg få förstöra mitt liv och chansen till att hålla om min alldeles egna bebis.

finn de några fler där ute som kämpar med vikten för att få en bebis???              

• Svar på tråden väger för mycket för att bli gravid
  • Hedwigg

Hej!! Här har du en tjej som också väger för mycket och har också underproduktion av Sköldkörteln. Hade ingen ägglossning.Så kämpar med att gå ner i vikt för att få hjälp med Ägglossningen! Jag körde Lchf i höstas så har börjat att käka efter det igen! Men godisråtta som är, är det svårt!! Grattis till din 3 kg!!

• gipsybird
    Hedwigg skrev 2012-05-08 13:55:05 följande:
    Hej!! Här har du en tjej som också väger för mycket och har också underproduktion av Sköldkörteln. Hade ingen ägglossning.Så kämpar med att gå ner i vikt för att få hjälp med Ägglossningen! Jag körde Lchf i höstas så har börjat att käka efter det igen! Men godisråtta som är, är det svårt!! Grattis till din 3 kg!!

o vad skönt att höra att jag inte är själv. och joo jag e oxå godis råtta haha men gick in på anna skippers sida o prövar nu hennes smootihsar de inte så goda men den mot söt sug fungerar. vi får kämpa. min jobbiga sak är själva tränningen det så tråkit!!!!!  lycka till med viktminskningen vi får kämpa på varandra när det känns jobbig o man vill ge upp för dem dagarna kommer tro mig!

kram till dej 
  • Kattdamen

Har du alltid varit så överviktig, när du har försökt få barn?

Då kanske du borde börja med att försöka gå ner i vikt och se om det funkar, och sen börja med mediciner?

En kopp te, tack.
  • gipsybird

ja men jag har aldrig vägt så här mycket i hela mitt liv. aldrig vart smal men varit nöjd. jo tänkte oxå på det att jag ska gå ner i vikt först sen börja med provera o pergotime men min läkare sa att jag ska försöka redan nu.

• Kattdamen
    gipsybird skrev 2012-05-08 14:23:50 följande:
    ja men jag har aldrig vägt så här mycket i hela mitt liv. aldrig vart smal men varit nöjd. jo tänkte oxå på det att jag ska gå ner i vikt först sen börja med provera o pergotime men min läkare sa att jag ska försöka redan nu.
    Jag tänkte mest om läkaren sa att det var på grund av vikten du inte blev gravid. Är det inte dumt att börja trixa då, innan du gått ner? Du kanske blir gravid på en gång om du gått ner?
    En kopp te, tack.
  • gipsybird

jooo du har alldeles rät!!!!!! ooo skit ska ringa min läkare imorrn o kolla upp det. skönt att få andras perspektiv när man själv sitter i klisteret så att säga
    Tack!!!!

• Älskardig

Ja tror de kan va därför som ja har svårt att bli me barn oxå för att ja ä överviktig men nu håller ja på att kämpa me att gå ner i vikt... Men ja har min ÄL som ja ska bara att ja tror inte den ä så stark.. Men ja ska ha min mens imöra men ja har inga symtom på att nån mens ä påväg heller... ja kanske kan ha haft turen på min sida..  Lycka till tjejer :) kramar om

• gipsybird
    Älskardig skrev 2012-05-08 16:53:28 följande:
    Ja tror de kan va därför som ja har svårt att bli me barn oxå för att ja ä överviktig men nu håller ja på att kämpa me att gå ner i vikt... Men ja har min ÄL som ja ska bara att ja tror inte den ä så stark.. Men ja ska ha min mens imöra men ja har inga symtom på att nån mens ä påväg heller... ja kanske kan ha haft turen på min sida..  Lycka till tjejer :) kramar om

ja vikten e ju problem för många kvinnor som har svårt att få barn hur länge har du försökt? o nu e ja nyfiken har du fått din ÄL idag?
Svar på tråden väger för mycket för att bli gravid