Inlägg från: insane |Visa alla inlägg
  • insane

Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!

Håller faktiskt med TS. Roligt hur "förminska sorg" och "min kompis med döende barn gjorde abort bla bla" nämns ibland för läser man TS så inser man nog snabbt att dessa kommentarer är överflödiga ;) fast.. det krävs ju att man faktisk läser igenom en tråd innan man ska hoppa in och leka PK. :)

• insane

Ditadull tycker faktiskt du resonerar klokt! Jag kan absolut förstå att man efter en abort mår fruktansvärt dåligt har en väninna som gör det efter en abort men även hon skulle inte kalla sig just änglamamma. Det är väl förmodligen det ts m.m stört sig på antar jag. Men vad jag har sett så är det ingen som säger att de som gjort abort ej mår dåligt så förstår inte varför vissa hakar upp sig på det, det är väl snarare själva jämförelsen som blir lite fel.

• insane
    Päron1986 skrev 2012-05-09 12:47:39 följande:
    Tja, är det ens ett foster i v11? Det är väl ett embryo? Jag är något osäker, men visst är det så? Jag gjorde själv abort i tonåren och den var mycket väl frivillig, men ändå inte. Jag kände att jag inte klarade av det så det var inget "val" i den bemärkelsen för mig. Men har aldrig kommit på tanken att kalla mig mamma för det?! inte ens änglamamma...

• insane
    médaillon skrev 2012-05-09 13:35:21 följande:
    Haha kan hålla med om det. Inget ont mot "änglamammor" men hela begreppet ter sig rätt fjantigt i mina ögon också.

Det är ju inte fjantigt att användas av dem som verkligen är det.. På vilket sätt är det fjantigt? En mamma som förlorar sitt barn i psd är ju änglamamma.
  • insane
    MansonDust skrev 2012-05-10 10:12:00 följande:
    Det är väl ändå upp till var & en? Varför ska andra bestämma? Jag har fått avbryta två graviditeter i v 19 & v 14, pga fostermissbildningar. Barnen var efterlängtade & vi mådde jättedåligt när vi miste dom. Vi höll dom i våra händer, gav dom namn & fotograferade. Jag anser mig vara en änglamamma till dom. Jag gjorde en abort för 11 år sen i v 8 när jag var 16 år. Änglamamma till det fostret? Nej. Allt är inte alltid enkelt.
    flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11. --> mansondusts.blogg.se

Fast det säger ju ts med.. I första fallen valde du ju inte aktivt bort dem..
  • insane

"quote" ? Det är hänsynslöst mot föräldrar som förlorat sitt barn till skillnad från att ha valt bort det. På samma sätt som det vore vidrigt av någon som adopterat bort ett barn att jämställa sig med någon vars barn är kidnappat är det äckligt att jämställa abort med att få missfall eller förlora ett barn i t ex psd. Det är bara smaklöst och jag tycker visst att det är rimligt att hacka på dem som gör så. Inte att hacka på dem som sörjer en abort. Hacka på dem som jämställer på ett sjukt sätt, vilket är vad tråden handlar om.[/quote]

• insane
    Wilmington skrev 2012-05-10 15:07:01 följande:
    Alla gör ju inte en frivillig abort.. jag tvingades till abort när jag var 19 år, blev tvingad utav socialen för att inte förlora min son på 3 år,, jag hade aldrig gjort det annars.. Det jobbiga var att aborten skedde i v 17+6. då jag 2 dagar tidigare fick hotet så fanns ingen tid för mig att tänka mer än att agera.. veckan efter skulle jag gått på RUL ,  Jag mår än idag väldigt dåligt pga det, mycket pga att jag bytte socialassistent efter det som hände och hon såg ingen anledning till varför dom hotat med det, så kontaktade advokat och anmälde dom. Gick över till en stämning och jag vann. men det hjälpte mig inte psykiskt. det hjälpte mig och min son ekonomiskt jaah mmen känslan efter min fina dotter som skulle fyllt 7 månader nu är jätte jobbig. har en minneshylla för henne.. så jag kallar mig änglamamma. För tror alla föräldrar i min situation hade gjort samma, antingen välja det barn du redan uppfostrat och lärt känna i 3 år och ta bort det du längtat efter så länge, eller ge bort båda 2 ???'           

Vaddå tvinga? De kan ju inte säga att de tar din treåring om du inte gör abort! På vilka grunder?! För att du va ung? Eller olämplig? Hursomhelst så låter det befängt!
Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!