Wilmington skrev 2012-05-10 15:07:01 följande:
Alla gör ju inte en frivillig abort.. jag tvingades till abort när jag var 19 år, blev tvingad utav socialen för att inte förlora min son på 3 år,, jag hade aldrig gjort det annars.. Det jobbiga var att aborten skedde i v 17+6. då jag 2 dagar tidigare fick hotet så fanns ingen tid för mig att tänka mer än att agera.. veckan efter skulle jag gått på RUL , Jag mår än idag väldigt dåligt pga det, mycket pga att jag bytte socialassistent efter det som hände och hon såg ingen anledning till varför dom hotat med det, så kontaktade advokat och anmälde dom. Gick över till en stämning och jag vann. men det hjälpte mig inte psykiskt. det hjälpte mig och min son ekonomiskt jaah mmen känslan efter min fina dotter som skulle fyllt 7 månader nu är jätte jobbig. har en minneshylla för henne.. så jag kallar mig änglamamma. För tror alla föräldrar i min situation hade gjort samma, antingen välja det barn du redan uppfostrat och lärt känna i 3 år och ta bort det du längtat efter så länge, eller ge bort båda 2 ???'
Vaddå tvinga? De kan ju inte säga att de tar din treåring om du inte gör abort! På vilka grunder?! För att du va ung? Eller olämplig? Hursomhelst så låter det befängt!