• Anonym (TS)

Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!

En sak som provocerar mig är när någon som gjort abort på ett friskt foster kallar sig änglamamma och jämför sig med dom som fått missfall eller förlorat sitt barn i psd! Abort = frivilligt! De andra = INTE frivilligt! Capische?

• Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!
  • Anonym

Jag tycker det borde vara olagligt att göra abort.

• Queenie70
    Anonym (tvingad) skrev 2012-05-08 21:08:30 följande:
    Var glad för du var stark nog då. 

T.o.m. lagen anser man kan bli tvingad psykiskt. T.ex. en under 15 år som har sex med en myndig, personer i beroende ställning o.s.v.

Fast man kan fortfarande inte bli tvingad till abort. Inte ens om du är 13 år. Men givetvis förstår jag att man som förvirrad gravid 15 åring befinner sig i ett starkt underläge.
  • Queenie70
    Anonym skrev 2012-05-08 21:10:35 följande:
    Jag tycker det borde vara olagligt att göra abort.

Jag tycker det borde vara olagligt att tycka det skulle vara olagligt med abort.
  • Anonym (tvingad)

Lämnar tråden. Mår bara jävligt dåligt av personer som tror deras åsikter står över någon annans.
    Jag blev tvingad. Jag hade ALDRIG gjort det frivilligt. Många år har gått, jag har barn idag och börjar ändå gråta av det jag TVINGADES igenom.

Var glada ni inte varit med om det istället för säg till mig att era åsikter står över min upplevelse och åsikt. 

• mikipiki
    Anonym (tvingad) skrev 2012-05-08 21:13:05 följande:
    Lämnar tråden. Mår bara jävligt dåligt av personer som tror deras åsikter står över någon annans.
    Jag blev tvingad. Jag hade ALDRIG gjort det frivilligt. Många år har gått, jag har barn idag och börjar ändå gråta av det jag TVINGADES igenom.

Var glada ni inte varit med om det istället för säg till mig att era åsikter står över min upplevelse och åsikt. 
    Jag beklagar det gick igenom och att du känner att du blev tvingad, men du gjorde ett val när du stoppade tabletten i munnen. Du hade bara kunnat låtit den ligga och gått därifrån. Jag var också en osäker tonåring när jag blev gravid, men jag hade bestämt mig för att behålla och höll mig till det beslutet oavsett vad folk sa och tyckte om det.

När du skriver tvingad så tänker jag liksom att de sövde dig och utförde aborten utan din vetskap och tillåtelse. Att stoppa ett piller i munnen bara för att någon säger det är inte riktigt samma sak, tycker jag.
  • Anonym (TS)

Anonym tvingad men du är inte den enda som gått igenom det. Jag pressades med men var tack o lov stark nog att stå emot vilket du inte var därför tycker jag synd om dig att de använde sig utav sin makt för att pressa dig till det som för dig känns som tvång vilket jag kan förstå. Men om vi ska vara petiga så blev du brutalt pressad men dock ej tvingad för du kunde ha stått emot om du hade haft styrkan.

• Ramborg Persdotter
    Queenie70 skrev 2012-05-08 21:11:38 följande:
    Jag tycker det borde vara olagligt att tycka det skulle vara olagligt med abort.
Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!