• Äldre 8 May 20:05
    23125 visningar
    12 svar
    12
    23125

    The Last Airbender 2 ?

    Hej !

    Min guddotter och jag går och väntar på att "The last airbender 2" ska komma på bio. Vi såg den första och jag tyckte den var helt okej och ganska bra. Min guddotter vägrar att gå med någon annan än mig (kul) trots att hon är 13. Hon kollar varje dag och letar efter tecken på att den ska börja att visas. Antar attd en har premiär utomlands först. Någons om vet när ? Vi är så nyfikna ; ) 

  • Svar på tråden The Last Airbender 2 ?
  • Khalee­si
    Äldre 9 May 08:15
    #1

    Oj! Jag var tvungen att läsa igen för att se att det var på allvar. Den första filmen blev ju så totalsågad och en sådan flopp att det inte alls verkar finnas något intresse för att spela in de två uppföljare som var planerade ursprungligen.

    Men har ni sett den animerade ursprungsserien? Om inte, så kan jag VARMT rekommendera den. Finns på DVD, och har allt som filmen inte hade. Bra manus, bra regi, bra tredimensionella karaktärer, humor, spänning, romantik, livsvisdom och fantastiska actionscener!


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Äldre 9 May 11:55
    #2

    Jag gillade första filmen och både jag och maken väntar på tvåan  =) 
    (5-åringen också)

  • Äldre 9 May 11:57
    #3

    Det verkade inte som att dom skulle gör dom två uppföljarna på den då den inte hade tillräckligt med betyg och folk ville inte se den för den var så dålig. jag själv satt fastklistrad vid filmen:)

  • Khalee­si
    Äldre 9 May 12:30
    #4

    Filmen hade ju en hängiven skara fans som älskade serien och med spänning såg fram emot en filmatisering. Vi blev gruvligt besvikna...

    Ni som tyckte om den, hade ni sett serien innan? Jag kan tänka mig att jag kanske hade varit mer välvilligt inställd till  filmen om den inte hade slaktat allt som var bra i serien.


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Äldre 12 May 22:21
    #5

    Jag har inte sett serien innan, så jag har inget att jämföra med, men jag väntar på mer äventyr ändå i och med tvåan

  • Sofie 399
    Äldre 6 Aug 22:18
    #6

    The last airbender blev en riktig succé i USA, kom tvåa efter New Moon, det gör att de håller på att spela in tvåan, och den ska komma ut 2013, tyckte ettan var riktigt bra och längtar själv, nu är det bara att vänta lite till :)

  • Äldre 10 Aug 18:29
    #7

    Sofie...okej, trodde att den redan var inspelad, men där ser man...bara att vänta : )

  • Äldre 18 Aug 00:06
    #8

    Har du inte sett serien rekommenderar jag den varmt! Filmen var en stor besvikelse eftersom att den porträtterade karaktärerna fel. Aang är en mycket mörkt och dyster karaktär i filmen och i serien är han en glad, lekfull och positiv 12åring. Dessutom är deras "bändning" bättre gjord i den tecknade versionen :P Äsch!! Du måste se serien!! :D

  • Äldre 28 Jul 21:57
    #9

    Jag håller med om att du borde se serien. Det är en serie som folk i alla åldrar kan älska och jag skulle tro att din dotter skulle uppskatta den. Har själv älskat den och tittat på den om och om igen sedan jag var tolv och även nu, sex år senare, är det en av mina favoritserier. Dessutom har det ju gjorts en uppföljare till serien som handlar om nästa avatar efter Aang, och denna är också otroligt bra. 

    Men iallafall, The Last Airbender var dessvärre en stor besvikelse enligt mig, men jag skulle nog ändå vilja se tvåan: mest för att de då borde introducera två av mina favoritkaraktärer, Azula och Toph, och jag vill se hur de tänker porträttera dem. Manuset till andra filmen är sagt att vara klart men för tillfället finns inga nyheter om när och om den ska göras.  

  • Äldre 23 Dec 06:50
    #10

    Nej, det kommer förmodligen inte att komma någon uppföljare till filmen The Last Airbender, pga dåliga recensioner (ca 4.3/10) och därför dåligt med pengar, så dvs att de inte tror att det blir värt med en uppföljare, men om ni verkligen gillade den så mycket borde ni kolla på serien som filmen originerade från: Avatar The Last Airbender.

    Ha en bra dag!

  • Äldre 23 Dec 06:54
    #11
  • Äldre 25 Mar 18:37
    #12

    Det är inte klart om det ska bli en till film i serien, den första filmen fick mycket för mycket negativ kritik men "Night Shyamalan" som regisserade then första filmen vill fortsätta med en till film. Det är bara spekulationer om att det ska bli en till film men inget är klart. Så ni kommer nog få vänta ett tag till innan det är klart om det ens blir en till film! 

Svar på tråden The Last Airbender 2 ?