• heejho

Läkarsekreterare?! provet?

Tänkte söka läkarsekreterare Yrkesutbildning.
    Jag är behöriv och är datavan osv.
    Är man behörig så bjuds man in till intagninsprov, jag är alltid så nervös inför prov osv. Så om det är någon som har erfarenhet av hur intagninsproven går till så skulle det kanske lugna mina nerver, är dom svåra? (jag har inte blivit kallad än) men ju tidigare man kanske kan lugna sina nerver, desto bättre Cool

• Svar på tråden Läkarsekreterare?! provet?
  • MammatillJacob

Puffar då jag också har fått kallelse till prov och intervju

• Inversable

Fråga skolan du har sökt till, det är olika på olika skolor. När jag sökte YH-utbildning så var det test i svenska och engelska, det var dock ej läkarsekreterare jag sökte. Det var ingen tidsbegränsning på det vi gjorde i svenska och engelska så man kunde ta det lugnt och gå tillbaka till de frågor man inte visste direkt men det kan ju säkert vara olika beroende på skola. Vi gjorde testet på dator. Sen skulle man också skriva en löpande text på engelska. Jag vet att de som sökte läkarsekrerare hade nåt snabbhetstest på tangentbord där man skulle skriva av en text så snabbt och felfritt som möjligt. Vet ej om de hade engelskatest. Sen var det intervju med de ansvariga för utbildningen.  Men som sagt skicka ett mail till skolan du sökt till så får du reda på exakta detaljer för din skola.

• Hokuspokusan

@Heejho och @Mammatilljacob har ni varit på era intervjuer / prov än ? :)
    Kollade in den här tråde ny och jag har nyligen också gjort prov för YH utbildning som vårdadministratör/medicinsk sekreterare/läkarsekreterare.

Vad fick ni göra för slags prover ?

• heejho
    Hokuspokusan skrev 2012-05-31 15:54:02 följande:
    @Heejho och @Mammatilljacob har ni varit på era intervjuer / prov än ? :)
    Kollade in den här tråde ny och jag har nyligen också gjort prov för YH utbildning som vårdadministratör/medicinsk sekreterare/läkarsekreterare.

Vad fick ni göra för slags prover ?
    Jag har bara varit på provet än, men väntar på besked snart.
    Provet var väl sådär.. Svenska ordförståelse och så skulle man skriva en liten text.
    Engelskaprovet var nästan lättare tyckte jag.
    vad gjorde du för prov? och vart söker du in?

• MammatillJacob

Engelskan tyckte jag var enklare, typ som högskoleprovet men i mindre format. Svårt var det iallafall. Folk från samma provdag som mig, har fått kallelse inte jag vilket betyder att jag inte gick vidare? Saken är den att det finns folk som inte skrivit provet än, vet inte hur de tänker?

• heejho
    MammatillJacob skrev 2012-06-02 22:23:59 följande:
    Engelskan tyckte jag var enklare, typ som högskoleprovet men i mindre format. Svårt var det iallafall. Folk från samma provdag som mig, har fått kallelse inte jag vilket betyder att jag inte gick vidare? Saken är den att det finns folk som inte skrivit provet än, vet inte hur de tänker?
    okej, där jag gick hade man två dagar man kunde välja som man kunde gå och göra proven.
    vart sökte du in? 
  • heejho
    MammatillJacob skrev 2012-06-03 21:51:15 följande:
    Malmö dudå?
    Jag sökte också i Malmö och väntar på besked om intervju. Men vad jag vet så har alla skrivit provet?
    Man fick ju välja två dagar som man skulle skriva det på, en onsdag eller fredag.
    Å så skulle det väl dröja 2-3 veckor innan man blev kallad till intervju?
    Så förstod jag det som? 
  • MammatillJacob

Nej jag har en väninna som inte skrivit provet än, hon ska skriva provet den 9/6 medan hennes syster har blivit tillkallad till intervju(skrev provet samma dag som oss)
    Det låter lite konstigt.

• heejho
    MammatillJacob skrev 2012-06-04 10:46:31 följande:
    Nej jag har en väninna som inte skrivit provet än, hon ska skriva provet den 9/6 medan hennes syster har blivit tillkallad till intervju(skrev provet samma dag som oss)
    Det låter lite konstigt.
    Jaha oj, vad konstigt. Då blir man ju lite orolig, jag som hade hoppats så på detta. Kanske man borde ringa och fråga?
    Tyckte som sagt det kanske inte gick så bra på svenskaprovet med engelskan var lite lättare.  
    Om inte annat så borde dom ju höra av sig  iveckan senast, man vill ju veta hur det har gått,
    usch jobbigt att vänta på besked!
    Men då skrev du också alltså på onsdagen för två veckor sen (denna onsdag som kommer)?

Svar på tråden Läkarsekreterare?! provet?