Nean79 skrev 2012-05-08 21:12:21 följande:
Som du säger, omöjligt att sia om egentligen.
Vi sålde vår lilla etta för några år sen och gjorde en rätt stor "flyttstyling" målade om, satte upp tapeter, tavlor, byte lampknappar och lister samt satte in en tvättmaskin som ingick i lägenheten. Det gick verkligen superbra och lägenheten gick upp med 800 000 kr över utgångspris. Sen hur och vida det var för renoveringen eller inte vet jag inte...
Jag tittar rätt mycket på hemnet och som småbarnsfamilj tittar vi ofta efter lägenheter som är "inflyttningsklara". Jag är inte jätteintresserad av att börja måla om och tapetsera, kanske barnens rum men helst vill jag bara kunna flytta in och kanske göra något när värsta "måla på väggar fasen" är över. ;)
Wow! 800 tusen för en liten 1:a :)
Jag måste nog fixa väggarna då för jag har katter som har klöst lite på tapeten på vissa skarvar.
Trist, för då måste man ju byta hela tapeten el måla.
Barnen har rivit loss lite i vissa skarvar oxå och det är lite på varje tapet så det blir att byta
samtliga då :(
Jag har egentligen ingen tid med renovering. varav frågan för jag har fullt upp med att tömma lägenheten så den ser någorlunda inbjudande ut.
Jag ska kolla med mäklaren imorgon men jag är tveksam till att det gör så mycket på priset.
Lägenheterna runtomkring har gått för ca 1.5-1.6 för samma storlek som min och de flesta går för
acceptpriset el något över. Ingen budgivning att tala om överhuvudtaget så därför känns det lite överkurs att lägga krut på renovering. Jag har som sagt fullt upp med rensning och städning å nu blev det lite mer bråttom med försäljningen än vad jag hade räknat med från början så detta projekt känns bara som stress just nu