Sluta göra nr 2 i blöja
Vår son på snart 3,5 år gör fortfarande nr 2 i blöja. För övrigt är han helt blöjfri, även på natten.
Han är ofta hård i magen och det kommer ut stora grejer, men han går i alla fall regelbundet. Kanske inte varje dag, men nästan. Han vill vara ensam på badrummet när han uträttar sina behov, men jag har tjuvkikat lite på honom och han går omkring och trycker eller står och stampar på stället. Han verkar helt enkelt ha det lite jobbigt att bajsa. Tycker på ett sätt att det borde vara lättare att sitta ner och göra det då, men han är av en annan åsikt. Han vägrar helt enkelt ens prova att gå på pottan eller toaletten.
Jag vet att detta är ganska vanligt, att det kan vara en liten spärr som måste släppa. Men jag undrar om det finns något vi kan göra för att underlätta övergången från blöja till potta/toalett? Utan att pressa honom så klart. Bvc säger att det kommer att lösa sig och att vi ska ge honom frukt som får fart på magen. Är helt övertygad om att det kommer att gå tillslut, men vill ändå höra om någon varit i samma situation och har några bra peppningstips att ge oss!
Ser fram emot att höra från er!