Inlägg från: Anonym (hoppas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hoppas)

Smärta under samlag,nån som vet??

Hej, det låter precis som jag, men jag har provat en del och jag verkar inte tåla ngt alls, så har inte vågat använda ovestrin, då det svider som fanken med allt annat. Det enda som jag verkar kunna ha på slemhinnorna är "glidslem" som gyn har, vet inte om det kan ha ngn vettig effekt, än att det känns lite bättre än stund. Jag hoppas att det går att lösa för just nu känns det som om jag får vara singel hela livet el nåt......hm hur fasen ska man få in ett pessar om man liksom e trång o öm i mynningen, får ont av tampong. Jag tål knappt beröring på slemhinnorna, ändå var det länge sedan jag hade svamp nu, kan det sitta i länge?

• Anonym (hoppas)
    Anonym (Ont :() skrev 2012-05-14 11:58:17 följande:
    Okej,jaa man kanske får ta och kolla upp nåt annat preventivmedel helt enkelt. Men det är ju så bekväääämt med p-piller i övrigt så jag gruvar mig lite för att sluta med dom Flört

okej,men då ska jag pröva den! Har kommit fram till att man måste pröva massa olika grejer tills man hittar nåt som funkar för en själv. Läkarna gör ju ingenting ändå så...Obestämd

Men du,om du har SÅ stora problem så kanske du inte bara har sköra slemhinnor utan tom vestibulit? Har du varit och kollat upp det? Glad För det känns som att har man "bara" sprickor så visst det gör ont,men det är ju inte så till den milda grad att man knappt tål beröring ens en gång. Och är det vestibulit du har så finns det speciella salvor och behandling för det! Om du inte har kollat upp det så gör det snarast Glad
    Den här sidan är rätt bra om man är osäker på symtomen och så: vestibulit.theinformationguru.com/vestibulit_...
    Alltså jag tror inte det, då jag mest märker det efteråt,( om jag ex haft petting...jag blir liksom våt.....) förutom ett visst område på baksidan, som ni beskriver...tycker att det borde göra ondare. Jag kan få in en tampong, men får använda mmini, men sedan blir liksom slemhinnorna irriterade och torra och ömma och så. Jag har talat med gyn, men de säger bara att det ser bra ut, men nu ska jag till en läkare om två veckor, hoppas det löser sig...men är lite orloig att förklara det här för killen jag träffar och tycker om, att sex inte kan sek på ett tag, känner mig som en ofullständig kvinna....
    Anonym skrev 2012-05-14 15:59:24 följande:

Ouch, det låter inte alls kul Rynkar på näsan Vad är det för grejer du använt förut som svidit ? Har du testat vitt vaselin från apoteket ? För det innehåller inget som kan svida. Glidslemmet vet jag faktiskt inte om det gör något vettigt därnere om man spruckit, det behövs nog något tyngre att smörja med. Jag tänker också som TS - kan det vara vestibulit du har ? Det låter onekligen som det eftersom du har så pass ont! Får du knappt in en tampong så är nog inte pessar det vettigaste alternativet
    Nä, det är förfärligt, speciellt när man har MASSOR av lust, som jag har..alltså mina ägglossnngar är inte att leka med...ynk. Jag har testat barnolja, aco intimkrämer och olja, vet inte vad jag vågar mer liksom...tål inte vanligt glidmedel heller...
     Jag vet inte om det är sprickor, det känns mer som skavsår överallt liksom....hua ska försöka fixa det här, ska be läkaren ta prover om det kan vara ngt hormonellt. Jag har haft mkt lite bra sex och jag gillar killen jag träffar, men svårt att inleda ngt med och förklara det här...

• Anonym (hoppas)
    Anonym (Ont :() skrev 2012-05-14 21:15:13 följande:
    Okej,men då är ju det en lättnad isf! Vestibulit är ju inte direkt nåt man vill ha... Sprickor är ju iaf mkt lättare att bli av med och inte lika "farligt" eller vad man ska säga. Glad Nee jag förstår det,tycker också att det är jättejobbigt och känner mig som världens sämsta flickvän Rynkar på näsan Är så tacksam för att jag har en stöttande och kärleksfull sambo som hjälper mig! Annars vet jag inte hur det hade gått..Men det bästa är nog ändå att du är helt ärlig med hur det ligger till och hur det känns som tala även om att du känner dig ofullständig. Hoppas att han är förstående och att ni kan mysa på andra sätt! Glad
    Tack söta du, behövde de vänliga orden. Jo jag får nog försöka vara lite modig, det är ju en risk. Skönt att det finns stöd att få, men vill ju gärna lösa det här med en partner, hoppas kunna ha sjukt mkt sex en dag :*) Det man inte får, eller vad det heter...
  • Anonym (hoppas)
    Anonym (liknande) skrev 2012-05-14 22:30:21 följande:
    Jag träffade min nuvarande make när jag hade haft ont vid sex i över 2 år.. jag var öppen direkt och sa att vi fick ta det försiktigt med sexet då jag fick ont av det.. men hade lixom ni beskriver grym sexlust så hade sex ändå.. och för mig lindrades ju besvären (försvann ju tyvärr inte) av att ha regelbunden sex. minst 1-2 gånger i veckan.. gick inte så länge varje gång några minuter bara. Men sen avslutade vi med oralsex ;) Har inte kunnat komma vid penetrerande sex innan problemen gick över efter 9 år... :P så blev väldigt mycket oralsex för oss ;)

Han var förstående från start... tror han tog det lite som en utmaning att ge mig tillfredställelse trots att det gjorde ont vid samlag.

Jag hade stor sexlust när jag var ung. Så hade till och med kk.s trots mina problem... även de var förstående och sexet skedde på mina villkor.. oftast körde vi oralsex. :) Den enda som inte varit förstående med mina problem är min första pojkvän.

Okej, så då kanske jag vågar vara rak och ärlig alltså, för med mitt ex var det som med din första..katastrof, jag var inget värd, så blir rädd att förlora liksom. Tack för hoppet!
  • Anonym (hoppas)
    Anonym (Ont :() skrev 2012-05-15 14:24:50 följande:
    Det löser sig säkert ska du se! Det hoppas jag med,man vägrar liksom att ge upp. Det är inte ett alternativ. Inte för mig iaf. Det måste ju finnas NÅN slags lösning på problemet som gör det bättre.

Men du! Nu kom jag att tänka på en kräm som jag använder i underlivet som är jättejättebra som heter Nova TTO. Har du prövat den? Den finns att köpa på homeopatbutiker. Den innehåller teatreeolja som är inflammationsdämpande och bakteriedödande. smörjer alltid med den när jag duschat och extra mycket om jag känner att jag håller på att få en svampinfektion (svamp=klåda och ajaj!) och det brukar alltid gå tillbaka Glad

Det finns en hel serie med duschkräm och en annan kräm också som jag inte kommer på vad den heter... Men fråga efter Nova TTO-serien så kan dom hjälpa dig Glad Det svider till rejält första gångerna man använder den men blir snabbt bättre,den känns lite som ett linimient,först blir det alldeles kallt och sen varmt på nåt vis. Men jag tlr den e super iaf! Värt att pröva!
    Japp, trodde jag skulle dö el nåt, sved som tusan..hua Jag tyckte det fungerade bättre i början, men tillslut verkade jag utveckla ngn typ av allergi, så har det varit med en del. Ge upp, nädu, det måste ju finnas en lösning för tusan!!!
    Anonym (liknande) skrev 2012-05-15 10:36:11 följande:
    Känner som så att kan inte killen ta det försiktigt och gå på de direktiv jag gav för att jag skulle ha det skönt så var han inte värd o lägga tid på... ville inte ha någon mer pojkvän som hade noll i empati i sängkammaren. Hur mycket jag än gillade honom i övrigt. Första pojkvännen kunde jag ju ligga och gråta medan vi hade sex utan att han märkte det.

Sen tror jag inte att de killarna som kan hantera sånt här är så ovanliga för i så fall har jag haft väldigt tur som bara träffat på en som inte kunde hantera det ;P men var iofs yngre då och totalt oerfaren själv.. jag var 18 och han 24. träffade maken när jag var drygt 20 och mellan första pojkvännen och min make hade jag rätt många tillfällgiga sexpartners jag stötte inte på någon som jag ville ha sex med som inte kunde hantera mina problem... Sa som det var från början att du får ta det jätteförsiktigt när du börjar stoppa in den några mm åt gången tills jag visar att det är ok att fortsätta sen kan vi ha sex en liten stund men när jag säger till får vi avsluta med oralsex :P

Sen har jag ju alltid gillat oralsex och även ge oralsex så även om jag inte alltid har kunnat ha samlag har vi ju kunnat tillfredställa varandra :) samlag två dar i rad har aldrig funkat. (förutom nu då när jag kan ha sex fler gånger per dag om det skulle vara så, nu har dock inte min man den uthålligheten längre ;P och med barn i huset så har vi väll inte heller den tiden)

Nu är jag 30 och börjar känna mig lastgammal haha hade problemen tills jag var 27 år. Hade även en period med total avsaknad av sexlust... tog ett år innan jag insåg att det var p-pillerna som var boven där. Även där var min make (inte gifta då dock) förstående även om han var frustrerad hans sexlust var ju densamma som när vi träffades och när vi träffades hade jag högre sexlust än honom hehe :) Men när jag tog bort p-pillren så fick jag sakta men säkert tillbaka sexlusten. Men tog inte bort dem pga av att jag inte hade sexlust utan för att jag fick andra biverkningar av dem. Hade mellanblödningar så kunde bara ha en p-piller sort 1 år sen var jag tvungen att byta sort för att slippa mellanblödningarna. till slut tröttnade jag slutade och då insåg jag att jag även hade p-pillerna att skylla på min dåliga sexlust samt depressionen jag hade.

Kondom har inte heller gått riktigt ihop med mina besvär. Vi har faktiskt kört med avbruten sex när jag hade som värst problem för med kondom gick det inte alls. (inte för att vi han komma så långt att maken var färdig speciellt ofta) Det kunde funka om vi började utan kondom och sen satte på när jag var "uppvärmd" Den kondom som funkat bäst för mig heter Thin från rfsu tror jag är en röd förpackning iaf... de andra jag provat har inte funkat alls.

Men att köra helt utan preventivmedel (förutom att han inte kom i mig) som vi gjorde tidvis är ju inget jag rekomenderar om man inte kan ta "smällen" att bli gravid. Vi klarade oss på avbrutet samlag. Vilket jag tyckte var lite läskigt i efterhand då sonen blev till på första försöket haha :)
    Nä, ska tänka på alla kloka ord, dags att ta ansvar liksom :))

• Anonym (hoppas)

Alltså proviva innehåller ju mycket socker. Själv äter jag kolhydratfattigt.

• Anonym (hoppas)

Låter ju fantastiskt TS...Jag kör just nu med uppehåll från krämer, sex..ja nästan allt.....Hoppas det kan hjälpa men sedan är det väl Ovestrin som man kan  prova, vet bara inte om man kan det om man haft cellförändringar, men tack för upplysningen om p-ringen..kan ju vara ngt längre fram kanske.

• Anonym (hoppas)
    Anonym (Ont :() skrev 2012-06-22 14:53:42 följande:
    Håller tummarna för dig och att det blir bättre!  Om du inte kan smörja med Ovesterin kanske du kan köpa Repadina kapslar istället? Kan ju alltid ringa till läkaren och rådfråga Glad

P-ringen tror och hoppas jag på! Har mått sjukt dåligt i tre dagar nu men det e tydligen för att det är en annan (lägre) hormonnivå i ringen än i p-pillren och kroppen ställer om sig. Det brukar gå över inom två veckor menade BM på så får hoppas på det då då den funkar så bra i övrigt! Obestämd

Hoppas det blir bättre för dig med! Det är en lång väg att gå men när man väl är där så är det såå värt det!
    Kram

Hoppas med...idag är en dålig dag, allt svider...undrar om det är svamp, exem eller bara något övergående, försöker fokusera på annat, men vill bara gråta. Allt har ju semesterstängt, fasen vill verkligen ha sex, svårt det där med tålamod....
    Jag försöker tänka att det löser sig, men oj vad jag undrar...hoppas att ngn kan ta mig på allvar... Jag är så glad för din skull:) 
  • Anonym (hoppas)

Vagifem, hm ska fråga på gyn om de kan göra det till mig, om jag kan med tanke på att jag haft cellförändringar

• Anonym (hoppas)
    Anonym (aldrig smärtfri) skrev 2012-07-05 22:37:08 följande:
    Jag har haft samlagssmärtor så länge jagkan minnas, pga den där jävla svampen.. vart hos läkaren i omgångar som inte hittar någon svamp längre, ändå gör det ont som bara fan. Inuti och utanpå. Han kan ju komma in och sådär men jävlar vad ont det gör.. Vi får använda glid för att det ska göra mindre ont men istället blir vi begränsade med ställningar. Känns som om man spricker ibland (har sett småsprickor när jag hade svamp förr) men numera är det bara SÅ obekvämt och tar bort hela lusten. Önskar det fanns en mirakelkur. Min gyn vill inte längre rota i detta och tror det sitter psykiskt. Men över går det då inte.. Så jag har ställt in mig på att få leva med detta faktiskt. Tråkigt. VIll ju kunna njuta av sex, och ta initiativ! Och slippa planera allt in i minsta detalj för det tar bort spänningen helt. Men men..

Sök hjälp!!!! Du kan ju ha torra sköra slemhinnor som jag. Jag genomgår just nu en behandling med vagiferm. Jag hoppas att det här är lösningen. Sex ska inte göra ont, ta hand om dig! Byt gyn och kräv hjälp!!
Svar på tråden Smärta under samlag,nån som vet??