Anonym (Ont :() skrev 2012-05-14 11:58:17 följande:
Okej,jaa man kanske får ta och kolla upp nåt annat preventivmedel helt enkelt. Men det är ju så bekväääämt med p-piller i övrigt så jag gruvar mig lite för att sluta med dom
okej,men då ska jag pröva den! Har kommit fram till att man måste pröva massa olika grejer tills man hittar nåt som funkar för en själv. Läkarna gör ju ingenting ändå så...
Men du,om du har SÅ stora problem så kanske du inte bara har sköra slemhinnor utan tom vestibulit? Har du varit och kollat upp det?

För det känns som att har man "bara" sprickor så visst det gör ont,men det är ju inte så till den milda grad att man knappt tål beröring ens en gång. Och är det vestibulit du har så finns det speciella salvor och behandling för det! Om du inte har kollat upp det så gör det snarast

Den här sidan är rätt bra om man är osäker på symtomen och så:
vestibulit.theinformationguru.com/vestibulit_...Alltså jag tror inte det, då jag mest märker det efteråt,( om jag ex haft petting...jag blir liksom våt.....) förutom ett visst område på baksidan, som ni beskriver...tycker att det borde göra ondare. Jag kan få in en tampong, men får använda mmini, men sedan blir liksom slemhinnorna irriterade och torra och ömma och så. Jag har talat med gyn, men de säger bara att det ser bra ut, men nu ska jag till en läkare om två veckor, hoppas det löser sig...men är lite orloig att förklara det här för killen jag träffar och tycker om, att sex inte kan sek på ett tag, känner mig som en ofullständig kvinna....
Anonym skrev 2012-05-14 15:59:24 följande:
Ouch, det låter inte alls kul

Vad är det för grejer du använt förut som svidit ? Har du testat vitt vaselin från apoteket ? För det innehåller inget som kan svida. Glidslemmet vet jag faktiskt inte om det gör något vettigt därnere om man spruckit, det behövs nog något tyngre att smörja med. Jag tänker också som TS - kan det vara vestibulit du har ? Det låter onekligen som det eftersom du har så pass ont! Får du knappt in en tampong så är nog inte pessar det vettigaste alternativet
Nä, det är förfärligt, speciellt när man har MASSOR av lust, som jag har..alltså mina ägglossnngar är inte att leka med...ynk. Jag har testat barnolja, aco intimkrämer och olja, vet inte vad jag vågar mer liksom...tål inte vanligt glidmedel heller...
Jag vet inte om det är sprickor, det känns mer som skavsår överallt liksom....hua ska försöka fixa det här, ska be läkaren ta prover om det kan vara ngt hormonellt. Jag har haft mkt lite bra sex och jag gillar killen jag träffar, men svårt att inleda ngt med och förklara det här...