• RS89

är det här pga EDA =(?

jag fick den dära ryggbedövningen under förlossningen och jag hade ont i 3 dagar där dem satte in nålen men sedan gick det över. igår, 3 veckor senare, stod jag böjd över spjälsängen kanske 5 min i sträck och idag har jag ont i ryggen, speciellt om jag böjer ryggen bakåt. gör ont på samma ställe där dem la in ryggbedövningen. någon som känner igen sig? ska det vara så för alltid, att det gör ont så fort man anstränger ryggen lite...

• Svar på tråden är det här pga EDA =(?
  • Isolde81

Jag får också ont vid de kotorna där de satte EDA:n och det har gått 7 veckor sedan förlossningen nu. I helgen körde jag bil i 2 timmar och fick rejält ont i ryggen. Hoppas verkligen det försvinner efter ett tag.

• LiamsMamma

Jag har också ont i svanken och jag födde för 5 månader sedan!!!!! Så trött på detta!!!

• simmisen

Här är en till, jag fick sonen för snart 10!! Månader sen! Det verkar bara bli värre:s

• persikofjaril

Födde för 6 veckor sen, har inga besvär efter EDA:n. Än så länge iaf. Det kanske kommer, vem vet?

• lnflrmn

Fast man kan ju ha ont av själva felbelastningen som blir av grav också, inte bara edan.

• RS89

nej det var ingen som sa till mig att man kunde få ont i ryggen av EDA...men i "stundens hetta" hade man kunnat säga att man kan dö av eda och jag hade inte bangat haha.

i vilket fall så tror jag inte att det är pga graviditeten. det gör liksom ont på bara ett ställe och det är inte vanlig ryggont, det är mer som att jag har ett blåmärke. det måste vara av eda, kanske inte av själva medlet men visst knakar det till när narkosläkaren trycker in slangen?  jag tror att det kan göra ont av den pressen, vissa är ju mer känsliga än andra.

• simmisen

Jag tror att man lika gärna kunnat träffa en nerv? För jag har ett "ärr" där de satte nålen! Jag kommer ihåg än i dag hur det knastrade i ryggen när narkosen stack mig :(

Svar på tråden är det här pga EDA =(?