Inlägg från: Mynta |Visa alla inlägg
  • Mynta

    Devon Rex sökes! :3

    Till att börja med, VET ni att din mamma klarar av DRX och CRX? För en del funkar det bättre, men att säga att katterna är allergivänliga är en överdrift. De flesta allergiker reagerar även på DRX/CRX i någon grad.

    Vuxna katter finns lite då och då för omplacering, bland annat på rexringen.nu och på Blocket. Att köpa en seriöst uppfödd kattunge för under 5-6000 är nog svårt. Tänk dock på att katter kan kosta massor även om inköpspriset är lägre. Dels "driftskostnad", mina katter kostar mig ungefär 500 kronor i månaden per katt och då räknar jag INTE med veterinärvård och vaccination. Det krävs inte speciellt komplicerade grejer för att komma upp i flera tusen kronor vid veterinärbesök (trots försäkring).

    Sedan skriver du att du inte går i skolan "för tillfället" och därför vill ha sällskap. När du börjar skolan då? Kommer katten sitta hemma själv hela dagarna? DRX och CRX är två grymt sociala raser som antingen kräver mycket av sin ägare eller en kattkompis (och helst av allt både och). 

  • Mynta
    lisamartina skrev 2012-05-09 19:07:14 följande:
    Har gjort det och dom kostar fortfarande flera 1000! ;o 

     Vart kan man kolla sånt då? Förutom blocket? :s 

    Kollade du på Rexringen.nu ? Cornishrex.ifokus.se kan ha någon också.
  • Mynta

    Eller hör dig för bland uppfödare om de har någon, eller känner till någon. Då och då omplaceras kastrater som gjort sitt inom aveln, och det är inte säkert att alla annonseras ut.

  • Mynta
    LunaLunatic skrev 2012-05-09 21:08:26 följande:
    Rexringen tycker jag är bra. Omplacerade en tös via den sidan för några år sedan.

    Ah, just det! Nu ligger det två Devons och tre Cornishar ute såg jag.
Svar på tråden Devon Rex sökes! :3