• Anonym

Det gör ont

"Hon säger att hon älskar dig, men det är bara som hon tror. Hon vet inget annat. Hon tror att kärlek efter ett tag blir typ ömma kompiskänslor och att sexlusten går ner på lågvarv. Hon kan inte ge dig den sortens bekräftelse, för hon känner inte det man måste känna för att ge det. Du kan inte väcka henne sexuellt".

När jag läste de här raderna i en annan tråd, föll det på plats, det är så här det är för mig. Jag vill så gärna älska min sambo på rätt sätt, jag vill känna mig attraherad av honom... men det jag känner är ömma kompiskänslor och för all del när vi väl har sex så är det bra rent tekniskt och jag kan njuta, men jag gör det för hans skull, för jag förstår exakt vad han menar när han säger att sex är viktigt i en relation osv.

Jag är bara så himla feg att lämna, igen, jag är skild och har därefter lämna två män efter det, samma visa varje gång. Jag blir lätt kär och gör då allt för min partner, men efter några år tröttnar jag och börjar tycka att alla andra har så mycket snyggare och sexigare män..jag tappar sexlusten. Jag vill inte återigen berätta för släkt, vänner och kolleger att jag separerat, vad är jag för mnsk? Kan jag inte känna tillit, har jag för bråttom, vad är det för fel?

Ge mig styrka..        

• Svar på tråden Det gör ont
  • Miss P71

Jag tror det handlar om att du vill känna den här förälskelsen hela tiden. men det blir ju sedan kärlek mellan 2st människor istället. det är något som är mycket större en förälskelse och dessutom finnare anser jag. Kanske du skulle tänka på det. för om du ska leta efter förälskelse hela livet så kommer du att göra slut med varenda kille/man som du träffar.

Svar på tråden Det gör ont