• Pyret1

Vad räknar ni som ung förälder?

Som rubriken säger..
    Svarar ni annat så förklara gärna :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad räknar ni som ung förälder?
  • krompa

Till och med 25år.
    Är man under 18 räknar jag som för ung (även om det går bra ibland)

• CeeJay

Om man blir förälder när man är under 25 år är man "ung förälder" enligt mig.

• amanda h

Under 20 tycker jag! Jag var 23 när jag blev gravid, men hade hunnit med att bo i flera länder + gift mig och skaffat utbildning:) så det är ju väldigt individuellt! När man är 16 har man ingen som helst livserfarenhet.

• Hedsonmina

ung förälder för mej är 15 ,16 år och även 14 år. Men jag tycker själv att man ska planera barn när man känner sej redo för de,själv fick jag mitt första när jag va 19år, ångrar de inte en sikund.

• Selaine
    Linda1976 skrev 2012-05-09 19:42:57 följande:
    Under 27 är man ung. Kan bero på att jag bor i Göteborg, där väl snittet är typ 30.... Jag var 29 och yngst av alla i bekantskapskretsen. De flesta av mina kompisar har varit 33-36 vid första.
    I agree.
  • Hedsonmina
    amanda h skrev 2012-05-09 20:17:28 följande:
    Under 20 tycker jag! Jag var 23 när jag blev gravid, men hade hunnit med att bo i flera länder + gift mig och skaffat utbildning:) så det är ju väldigt individuellt! När man är 16 har man ingen som helst livserfarenhet.

Måste man ha livserfarenhet för att skaffa barn? nyfiken bara hur dina tänkar går omkring de. Mvh isa.
  • Mrs Green

Under 25 tycker jag man är ung förälder, men det är ju inte detsamma som att man är för ung. 

• amanda h

Nej man måste inte ha livserfarenhet men det är dock synd om man får barn som 16 åring, utan att ha "levt lite" först! Och då syftar jag inte på festande, utan just friheten att göra precis vad som helst, med livserfarenhet följer mognad och jag tycker faktiskt det är viktigt innan man gör valet att bli förälder!

• Ididudum spriliares klarauis
    lövet2 skrev 2012-05-09 19:45:48 följande:
    Under 20. Den som är under 18 är för ung.

Håller med.
Svar på tråden Vad räknar ni som ung förälder?