• nevermind

Hungrig med Nutrilett.

Hej hej!

Jag har börjat med Nutrilett, och redan första dagen var jag döhungrig!! Varför? Jag har lite halvt om halvt ätit LCHF innan och trivts med det, men mest för att jag tror att det är bättre för mig och jag är mätt längre.

Känner dock att jag nu behöver gå ner några kilon så det blir Nutrilett i ett par veckor. Men varför blir jag så hungrig?? En timme efter en shake (kör bara chokladshakes) så blir jag vrålhungrig. Och sugen på maaat, det är som när jag fastade.

HJÄLP! Vad gör jag för fel??     

• Svar på tråden Hungrig med Nutrilett.
  • gravid

Du gör ju inget fel.
    Det lär nog ta några dagar innan magen vant sig vid så lite intag..

• Rachele

Kanske dricker för lite vatten och så är det värst de första dagarna. Jag pulvrar själv och tyckte första dagarna var värst men blev lite bättre när man drack varmt vatten

• Skogsnorpan

Magen vill ha något att göra det är därför du känner dig hungrig, det enda som verkligen hjälper är att äta mat, eller vara hungrig några dagar tills magen vant sig.

• nevermind

Okej, så det är en vanesak alltså? Jag drog i mig en LCHF-frukost för att jag skulle stå mig lite längre, men det gör ju ingen skillnad sen på eftermiddagen.
    Dricker en hel del vatten, men inte mer än innan. Får väl bättra mig.

Jag planerar att ta en shake till frukost, en till tidig lunch (typ 11), en på eftermiddagen och sen en på kvällen. Räcker 4 stycken om dagen? Senare på kvällen tar jag proteiner också, eller så tar jag proteindrink på morgonen istället för shake om jag powerwalkat då.   

• Elalwa

Såklart att du känner dig hungrig. Du lever nu på ca 500 kalorier om dagen istället för kanske 2000 i vanliga fall. Nutrilett är tänk att äta under en begränsad period, kanske två veckor och man får nog räkna med att känna sig hungrig då...

• nevermind

Ja, det har du förstås rätt i. Klantigt av mig att inte fatta det. Men det är så jäkla jobbigt!!

• Rachele

Nu äter jag annat pulver en nutrilett men ska du inte ta 5 påsar/dag för att få i dig alla vitaminer och mineraler samt dricka 3 liter vatten/dag?

• nevermind
    Rachele skrev 2012-05-10 12:43:42 följande:
    Nu äter jag annat pulver en nutrilett men ska du inte ta 5 påsar/dag för att få i dig alla vitaminer och mineraler samt dricka 3 liter vatten/dag?

4-5 påsar, men det är väl bara om man kör på enbart pulver? Det räcker väl med 3-4 påsar om jag t.ex äter vanlig LCHF-frukost?
  • So Cal

Är på dag 2 med Nutrilett och det kurrar nästan konstant i magen. Haha, men det går nog över om någon dag.

• Jenni73

nackdelen med nutrilett och den typen av pulver är att det innehåller procentuellt sett mycket socker, för min del får jag problem med blodsockerfall när jag äter det.

Svar på tråden Hungrig med Nutrilett.