Sydkorea
Jag fattade inte riktigt det där med resorna SK2012, jag läste som hastigast, men du har säkert förstått rätt. Hoppas din hunch stämmer och jag hoppas på INNAN årsskiftet!
Kul att ni fått börja samla papper nu Blåiris!
Jag fattade inte riktigt det där med resorna SK2012, jag läste som hastigast, men du har säkert förstått rätt. Hoppas din hunch stämmer och jag hoppas på INNAN årsskiftet!
Kul att ni fått börja samla papper nu Blåiris!
Skönt att allt är klart och era papper sänts till Sydkorea! Tyvärr har vi inte hört något från AC, vet bara det som står på hemsidan, när man loggar in komner man till landssidan för Sydkorea och där skriver de när det finns info och när det kommer bb eller rb. Vi lämnade in våra papper till AC i början av oktober och den 12/10 fick vi mail om att allt sänts till Sydkorea. Det verkar snålt med bb, har bara kommit två nu under november och dessa är de första sedan i somras. Hoppas det kommer fler snart!
Jag tycker också att det är jobbigt att man inte har en minsta aning om när de kan tänkas ringa om barnbesked. Hade absolut varit lättare om man visste att de inte kommer att ringa förrän efter tex tre månader eller nåt, nu har man verkligen ingen aning. Nu när det ändå gått lite tid som man väntat så börjar man fundera mer på när det kan vara dags att de ringer och det börjar bli jobbigare att vänta. Har lite svårt att släppa att de sa att det kunde gå fort nu, då när vi lämnade in våra papper.
SK2012 - Har inte hört något om kvot tidigare, vad jag minns, men låter ju rimligt. Ifall du ringer så dela gärna med dig av infon här!
Jag har också tänkt att man kanske borde ringa och fråga hur det går, vi var ju inte heller med på det där informationsmötet de hade och de har inte skickat ut någon info till oss som inte var där. Har tyvärr inte tid att ringa denna veckan, deras telefontid krockar fullständigt med mitt arbetsschema den här veckan. Men man är ju rätt så nyfiken på hur det går och om de vet något...
Tackar för förklaringen vem vet, det var intressant! sK2012, om jag hinner ringa så skriver jag oxå, tror inte jag hinner dock, i alla fall inte denna veckan. Kan nämligen inte ringa från jobbet, eftersom jag inte kan prata ostört, har alltid folk runt mig och är ute och far och flänger rätt mycket. Men är grymt sugen på lite info nu... Såg på hemsidan att ytterligare två familjer fick resebesked idag och får hämta sina barn i början av december!
Tänk vad härligt, nu får de fira jul med sin skatt!
Instämmer, känns overkligt. Första tiden efter att ansökan sänts till landet så kändes det som att nu är det vår tur snart och man tänkte att det kan gå fortare än vi anar, de kan ringa vilken dag som helst typ. Men nu har tiden gått och inte ett ljud har vi hört så nu känns det som att det verkar dra ut på tiden. Tror inte längre att vi kommer att få bb förrän nästa år. Vågar knappt tro att det kommer att bli något, man är liksom så van vid besvikelser och misslyckanden. Vilket muntert inlägg detta blev...
Det är väl bara att hålla tummarna att det börjar rulla på i Sydkorea igen och att det kanske händer grejer när det är ett nytt år som påbörjas. 
Härligt att det kommit några nya BB! Stort grattis Roseship till ert BB!
Och jag hoppas verkligen att ni får åka och hämta ert barn snart Resan till dig, ni har ju fått vänta så himla länge.
Hoppas det börjar rulla på lite nu med BB, domstolen och RB när det nu är nytt år!
Tänk att 2013 är året då vi äntligen får bli föräldrar!
Ja grattis till familjen som fick BB igår! 
Jag tycker att det verkar som att de går i turordning med BB, först betade de av alla som skickat i somras och nu är det september som får BB, det är ju ett mönster i det. De enda som "gått före" är de som haft ansökan gällande SN. Så vi börjar närma oss sakta men säkert hoppas jag.... Vår ansökan sändes i oktober.
Hoppas hoppas det kommer fler BB nu snart!
Jag känner också igen mig! Man pendlar liksom mellan hopp och förtvivlan. Rent logiskt så borde vi ju få barn i år men sen vet man aldrig vad som händer. Tycker att det verkar ha segat till sig fullständigt i Korea med den här nya domstolsprocessen, en riktig bromskloss! Hoppas de får snurr på verksamheten igen och att det inte ska behöva ta så himla lång tid mellan BB och RB som det har gjort nu sen i somras.
Men gud vad underbart, massor med grattis SK2012!!! 
Tänk att det var ni som fick BB, härligt!
Har du hört någon prognos från AC om hur lång tid det kan ta tills ni får åka till Seoul?
Nu känns det som att det kanske börjar närma sig BB för oss också, tror vi sände vår ansökan ca en vecka efter er. De verkar ju gå i turordning förutom vid SN. Så ser det i alla fall ut om man kollar på hemsidan när de skriver om barnbeskeden.
Kram!
Resan till dig - Äntligen får ni resa, stort grattis!
SK2012 - Det måste vara helt underbart att äntligen ha fått det där efterlängtade samtalet med barnbesked och bilder och uppgifter om ert barn. Jag hoppas verkligen att de börjar få rull på domstolsprocesserna så att ni inte behöver vänta 6 månader eller lika länge som Resan till dig och de andra som fick BB i somras. Känns helt sjukt att det gick i sådan expressfart under försommaren och sen blev det bara totalt stopp. De verkar inte förberett sig alls på sin nya lagstiftning, det känns tråkigt och ledsamt och man blir arg. Jag tänker mycket på barnen, det bästa för barnen måate ju vara att få komma till sina föräldrar så fort som möjligt! Så hoppas hoppas de får rull på verksamheten i domstolen snarast! Kram till er alla från en väntande Fru xx
Resan till dig - Härligt att ni snart får åka, nu är det inte många veckor kvar!
Hur har ni gjort med resa och boende, har ni bokat det själva eller via resebyrån i Halmstad? Har du tips om bra boende? Jag tänkte att om det nu ska vara längre vistelsetider så kanske det är jobbigt att bo på hotell så länge och då är det kanske bättre med lägenhet, hur har ni tänkt?
Hur vet man vad man ska ha med sig och vad man ev får på plats från SWS eller fosterhemmet? Får man mer info från AC vid resebeskedet? Om du har någon bra packlista får du gärna dela med dig! 
Kram!