• Alvi

Du kommer in i köket, där på bänken står en plåt nybakta chokladkakor! Vad gör du?

Strunta i det osannolika att typ din make skulle ha ställt sig och bakat kakor, om du  nu är kvinna och tillsammans med en karl som aldrig bakar. Bara anta att det är logiskt att någon i ditt hem skulle ha fått för sig att baka.

Vad gör du med dessa FANTASTISKA nybakta godingar till kakor som bara står och stirrar på dig när du kliver innanför dörren? 

Och ni som svarar i omröstningen, ni får VÄLDIGT gärna kommentera om ni är, eller tror er vara, sockerberoende/-överkänsliga. Jag läser nämligen en bok just nu (Slut på sockersuget) där författtaren ställer denna fråga i början av ett möte med alla hennes klienter. För en med sockerberoende är det en självklart svar - man kastar sig över kakorna som ett vilddjur. Och för mig som enligt boken faktiskt ÄR sockerberoende, är det konstigt att det faktiskt finns folk som kanske inte ens BRYR sig om kakorna....!

Vill liksom bara kolla om det verlligen är så att man måste vara sockerberoende för att reagera så.        

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du kommer in i köket, där på bänken står en plåt nybakta chokladkakor! Vad gör du?
  • Blöjor111111

Just nu skulle jag "Jag tittar på dem och tänker "De där såg ju goda ut", sen går jag vidare" eftersom jag försöker att gå ner i vikt annars skulle jag ha tagit en Skrattande

• Queenie70

Alternativ nummer två. Jo, jag har nog nåt slags sockerbegär.

• cloudberry79

Alternativ ett eller två, men jag blir rätt snabbt "mättad" när det gäller det mesta. Får avsmak för godis efter några bitar, äter gärna två-tre småkakor, men slutar sen. Anser mig inte vara sockerberoende, men jag gillar kakor ändå

Sur, grinig och på smällen.
  • Mercurialis

Jag skulle nog smaka på en kaka. Men fler skulle jag inte äta förrän jag visste att det var "okej", d v s att de inte är för något särskilt tillfälle.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    Mercurialis skrev 2012-05-10 19:59:52 följande:
    Jag skulle nog smaka på en kaka. Men fler skulle jag inte äta förrän jag visste att det var "okej", d v s att de inte är för något särskilt tillfälle.
    Fast jag skulle vilja äta flera stycken.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mästaren

Jag  tar kanske en, om det inte finns mjölk hemma för då  tar jag fyra (om det är jättemånga kakor)
    Jag tror inte att jag är sockerberoende.

• Tygtiiger

Annat: jag ropar JÄVLAR vad gott, får jag ta en kaka snälla!!! Snällasnällasnälla! Om han säger nej hotar jag med att han aldrig någonsin kommer att få några bullar som jag bakat, om han säger ja tar jag en kaka, tycker den är god, tänker att jag inte borde ta en till och tar en till, mumsar    i mig den och är nöjd.

Jag kan utan problem äta en plåt kakor   och kan utan problem låta bli.  

Krupke, we've got problems of our own!
  • solskina

Annat: Jag förstår att dom är till något särskilt så jag frågar om jag får smaka.
    Skulle aldrig bara sätta i mig något som någon annan i familjen fixat o trixat med. 

• LinneaD
    solskina skrev 2012-05-10 20:07:57 följande:
    Annat: Jag förstår att dom är till något särskilt så jag frågar om jag får smaka.

Skulle aldrig bara sätta i mig något som någon annan i familjen fixat o trixat med. 

Precis så!
  • lövet2
    Annat:
    Först frågar jag vem som bakat och om jag får smaka. Sedan kokar jag kaffe och kollar om någon fler ville ha. Sedan dukar jag fram en kaka var åt oss.
Svar på tråden Du kommer in i köket, där på bänken står en plåt nybakta chokladkakor! Vad gör du?