• EmelieW

tacorecept

jag o min sambo älskar vanlig taco o tacogratäng, någon som här något annat bra förslag med taco krydda eller något annat med taco eller så

• Svar på tråden tacorecept
  • biomedbonus

Mari med 2 barn:
    Ja det ska jag göra*älskar ananas*
    Fipa 2 vad kan man köpa de bröden du gillar...eller måste man baka dem*darr*

• Ståhlis

Ja eller ta tropical salsa till, är annanasbitar i den.

• fipa2

biomedbonus, tror inte man får köpa dem i sverige... det är en färskvara, till skillnad från de man får i sverige, som har konserveringsmedel i, och annat som gör den lite sega och mindre trevliga än de riktiga. men det är superenkelt att göra själv

• Ståhlis

fipa2> Ut med språket! Hur gör man dom då!?!?

• biomedbonus

Fipa :om du har lust så lägg i n receptet så kan vi
    som vill kopiera den till våran DB

• fipa2

och här är receptet på hur man gör bröden:
    home.swipnet.se/~w-57250/brodobak/tortilla.html

man behöver inte den där "pressen", utan man kan kavla ut dom också.

• biomedbonus

Lagt till din sida i mina favvosar

• EmelieW

här blev de många förslag nu måste jag anteckna lite så får jag ge min saambo något nytt att hugga tänderna i på lördag=)

• fipa2

i mexico finns det nån lag som kontrollerar att man inte får sälja tortillabröden som sådana till för högt pris. vet inte om de kanske var statligt subventionerade till och med, eftersom det är typ allas basmat där.
    ett kilo(!!) kostar ca 5 pesos vilket är ungefär 3,50 i kronor. medan man här betalar ca 20 kronor för ett paket med 8st...

• Tess76

Stek tacoköttfärs, häll även i en burk tacosås. Lägg i bakad potatis och toppa med en klick gräddfil eller guacamole och sallad till.

• EmelieW

någon som har bra recept på lex med när vi ändå är i fraten, älskar grillad lax.
    brukar lägga i folie med en klick smör o dill o rödlök o grilla, till brukar vi ha potatisgratäng eller kokta potatis med cremefraich med rödlök o dill i de e gott de.
    men finns de något annat kul man kan göra med lax, har så fruktansvärt dålig fantasi.

• dio

Lax i ugn med grönmögelost!

Man kan rulla bitar med grönmögelost i, men jag brukar förenkla det hela genom att skära snitt i laxen coh stoppa i osten

Salt och peppar, grädde

Åsså in i ugn tills den är klar.

• dio

Man kan ha västerbottenost istället om man vill

• fipa2

man kan inte misslyckas med lax...

det är bara att lägga laxfilén i en ugnsform/djup långpanna, och så har man på vad man själv gillar. jag gillar det traditionella: rosépeppar, citron, salt, dill, svartpeppar. och sen strax innan den är klar häller jag hå lite grädde eller creme fraiche, och låter den vara i ugnen en liten stund till.

men som sagt, det kan varieras i all oändlighet.. ibland brukar jag hälla över en blandning på soyasås och sirap, innan jag lägger fisken in i ugnen. och sen serverar jag det med ris. jättegott.

Svar på tråden tacorecept