• az81

Post från okänd avsändare

Hur gör man för att ta reda på vem som skickat ett paket ( vaderatkuvert) till mig som kom i brevlådan utan avsändare, korrekt aderess men inget medelande eller något. Det enda som stod på paketet var BRENT. Jag känner ingen som heter BRENT.

Innehållet var ett par solglasögon, ett halsband samt en tröja allt med prislappen kvar samt ett kvitto från köpenhamn.

På baksidan paketet/ kuvertet stod det Norrköping 2012-05-10 med handskriven text.

Vill gärna veta vem som skickat detta. Någon som vet hur jag skall göra för att få reda på vem som skickat det.

• Svar på tråden Post från okänd avsändare
  • TobbePetra

Det kan ju bara vara så enkelt som att det kommit till fel adress. Kontakta posten så kan dom säkert hjälpa dig.

• az81
    TobbePetra skrev 2012-05-11 11:39:06 följande:
    Det kan ju bara vara så enkelt som att det kommit till fel adress. Kontakta posten så kan dom säkert hjälpa dig.
    Det är min adrees och mitt fullständiga namn som står på paketet plus att det även står en beskrivning till orten jag bor med ett exakt km anatal från närmaste större stad. har därför en känsla att det är till mig men vem det är i från är ett större mysterium
  • katalysator

Vadderade kuvert lägger man ju på en vanlig brevlåda, så det finns ingen möjlighet att spåra avsändaren tyvärr. Hoppas du gillade presenten Solig

• katalysator

Möjligen kanske kvittot kan innehålla någon ledtråd, om personen betalade med kort. Ofta skriver man ju ut bankens namn och hela kortnumret utom 3-4 siffror.

• seandra82

är det ngn du träffat innan  ??? haft kontakt med ??? ngn kompis kompis du träffat ??? men visst låter det skummt 

• az81
    katalysator skrev 2012-05-11 11:46:30 följande:
    Möjligen kanske kvittot kan innehålla någon ledtråd, om personen betalade med kort. Ofta skriver man ju ut bankens namn och hela kortnumret utom 3-4 siffror.
    tyvärr inte köpt med kort som jag kan se på kvittot. 

Tröjan var enligt mig apful, solglasögonen lika så men halsbandet var faktiskt riktigt fint.
    Den enda ledtråden jag kan hitta är dagstidningen allt var inslaget i, en tidning från östergötland.

Men jag får väl sända ett tack i tanken till den som skickat det och använda sakerna.
  • LilaRos

Sambon var med om liknande, fick ett julkort från en familj han inte hört talats om (bara förnamn) i en stad där han inte känner någon. Det var adresserat till familjen ******* (hans och sönernas efternamn) samt vår adress. Det finns ingen annan på gatan med hans efternamn.. Kanske samma person som skickar random paket och julhälsningar hehe

• katalysator
    az81 skrev 2012-05-11 11:50:55 följande:
    tyvärr inte köpt med kort som jag kan se på kvittot. 

Tröjan var enligt mig apful, solglasögonen lika så men halsbandet var faktiskt riktigt fint.
    Den enda ledtråden jag kan hitta är dagstidningen allt var inslaget i, en tidning från östergötland.

Men jag får väl sända ett tack i tanken till den som skickat det och använda sakerna.
    Du får skicka in en Tack-insändare till den tidningen och hoppas att din hemlige givare ser det och blir glad Skrattande
  • az81
    j 3 n N y skrev 2012-05-11 11:55:22 följande:
    Ska du gifta dig snart?
    Tyvärr inte, är så singel som man kan bli.
  • j 3 n N y

Ah, lät som en uppladdning inför en möhippa ;) Vad spännande ändå, hoppas brevmysteriet får en kul lösning.

• gravid

Fy vad skumt!!

Jag hade kastat allt!!!!

Får dåliga vibbar av detta.

Svar på tråden Post från okänd avsändare