• entjej

Stol till snart 3-åring..Trip trap eller annan?

Skäms lite för att skriva det men vår dotter på 2 år och nio månader sitter fortfarande i en sådan där barnstol från Ikea. Vi hade tänkt köpa trip trap stol tidigare men vi har haft så många andra utgifter och tiden har gått. Undrar nu. Ska jag köpa en trip trap stol nu? Hur länge kan hon sitta i den? Eller ska vi köpa någon annan juniorstol? Vill att hon ska sitta stadigt och inte glida av för lätt. Bra med fotstöd.

• Svar på tråden Stol till snart 3-åring..Trip trap eller annan?
  • Lena

Vår dotter har suttit på en vanlig stol sen tvåårsåldern.

• Machapuchare

Trip trap är jättebra men dyr. Våra stora har använt den till 3-3,5 års ålder sedan har de gått över till vanlig stol och småsyskonet (ca 1 år gammalt vid den tiden) har tagit över trip-trap.

• sasso78

Min dotter sitter också i en barnstol fortfarande. Hon är 3 snart. Vad gör det? Så länge de får plats i den och de tycker det är bekvämt går det väl bra. Nu i sommar ska vi få ärva en tripp trapp stol så då får hon sitta i en sån. Det är rätt dyra att köpa nya, kolla blocket om du inte hittar nån där först. I en tripp trapp stol kan de ju sitta i länge. Mitt syskonbarn är 6 år och hon sitter  i en sån.

• Renstjärna

Tycker TripTrap är perfekt till barn oavsett ålder. Man kan ställa in den så att barnet alltid sitter på lagom höjd och har stöd för fötterna. Måste kännas bättre än att sitta på en vuxenstol i min mening. Finns hur många begagnade som helst och du kan hitta en för typ 300 kr, så behöver det inte bli så dyrt.

• colanappen

har oxå en 3-åring och tripptrapp vi är helnöjda... sonen kan själv klättra upp och ned vilket gör att han inte känner sig fastlåst...
    vi köpte ny i butik men det var för att vi fick present pengar till den. annars hade vi nog köpt en begagnad finns många som säljer 

• Litenåfin

Vi har tripp trapp till treåringen och han verkar inte ha några planer på att ge bort den till kommande syskon :) däremot finns det väl billigare "kopior" på marknaden, dessa har jag iofs ingen koll på :)

• Sixxty

För mig är en tripp trapp stol bara en onödig utgift. Min tvååring har suttit på en vanlig stol sen i februari och det funkar fint.

• daimstrut

Tycker inte det är onödigt med tripp trapp, den kan de ju använda länge och sitter så mycket bättre på än vanliga stolar.

• Hanna1987

vi köpte en tripp trapp när dottern var 1½år. Hon i butiken hade tripp trapp till hennes barn var 8år ;) Lång användningstid om barnet och föräldrarna vill!

Jag tycker absolut den är värd pengarna! Och om man inte vill göra som vi och köpa ny finns den ju begagnad på blocket till bra pris.
    Vi har utan bygel trots vi köpte när dottern var 1½ år.. Har köpt till en dyna så blir inte stolen så hal.. Men går absolut utan också :) 

Tove 4/7-10 ♥
  • Hanna1987
    Hanna1987 skrev 2012-05-11 22:59:28 följande:
    vi köpte en tripp trapp när dottern var 1½år. Hon i butiken hade tripp trapp till hennes barn var 8år ;) Lång användningstid om barnet och föräldrarna vill!

Jag tycker absolut den är värd pengarna! Och om man inte vill göra som vi och köpa ny finns den ju begagnad på blocket till bra pris.
    Vi har utan bygel trots vi köpte när dottern var 1½ år.. Har köpt till en dyna så blir inte stolen så hal.. Men går absolut utan också :) 
    7års garanti på tripp trappen med ju! :)
    Tove 4/7-10 ♥
Svar på tråden Stol till snart 3-åring..Trip trap eller annan?