Blir inte klok på exet, vad gäller oss?
Gemensam vårdnad om barnen, växelvis boende 14 dagar,
Jag, min fru, hennes två barn och mina två barn från tidigare förhållande har längtat efter en utlandssemester i över fem år och nu kom möjligheten att äntligen fått både råd och hittat en resa för oss 6 personer som vi bokade men det går ännu att avboka.
Problemet uppstod när jag informerade (i god tid) mina barns biomamma att vi tänkte åka utomlands en vecka under min boendeperiod med barnen och att barnen saknar pass, skickade passansökan till exet för medgivande av utförande av pass för minderåriga.
Hon vägrar skriva under den och säger nu att barnen ska inte få åka med på vår semesterresa och nu funderar vi på hur det blir för barnen? De kommer ju bli ledsna när de får veta att vi kommer att åka och de fick inte följa med pga att deras mamma vägrar skriva på passansökan!!!
Är det någon som vet vad som egentligen gäller i det här med pass för semester utomlands, barnen är folkbokförda på mammans adress men vi har gem vårdnad och växelvis boende kan hon ändå göra så här ????
Vi är svenska och vi vill bara ha möjligheten att resa utomlands på semester tillsammans!!