Min 3åring förstör vår familj snart!!
Min treåring kastade en bil i huvudet på mig igår efter jag ordentligt sagt åt honom att inte kasta bilen. Innan sprang han runt som en tok o jagade katterna med ett skohorn trots att han absolut inte får. En gång slog han även mig med skohornet. Fick nog när han kastade bilen på mig (när jag ammade bäbisen) o gjorde som du, slängde in honom på rummet o låste. 10 min senare när han coolat ner sig o slutat kasta saker där inne gick jag in o pratade om det hela, han sa förlåt o vi kramades lite.
Tyvärr funkar inte Dalejos tips om att kram-lugna honom. Då blir han ännu värre o tycker nog man inkräktar på hans sfär eller något. När han väl är lugn kan man dock gärna kramas.
Som tur är är han rätt trevlig mellan utbrotten. Jätteduktig med sin lillasyster o inte alls någon storebrorsrevolt dessa treårsfasoner började han långt innan systern föddes. I skrivande stund ger han systern en pusss. Och nu får jag en puss med. Tur att de mysiga stunderna överväger de jobbiga. Gäller bara att minnas att faserna passerar...