Inlägg från: Lonestar00 |Visa alla inlägg
  • Lonestar00

Min 3åring förstör vår familj snart!!

Jag har en 2,5 åring och en 3,5 åring hemma och båda trotsar allt. Vi har ett helvete hemma och jag har brutit ihop flera gånger. Har gått på BUP och fått en mängd tips men inget hjälpte. MEN, det finns en bok som heter "5 gånger mer kärlek" som man kan tycka vad man vill om. För vår famlilj har det hjälp. Det är en KBT bok för barnfamiljer och många av övningarna och de konkreta exempel som anges där har verkligen underlättat vår vardag.

I stort sett går det ut på att ge barnen 5 gånger mer kärlek än tillsägelser. Välj dina strider och tänk på att all uppmärksamhet för ett barn, även negativ uppmärksamhet är bättre än ingen uppmärksamhet alls!!!

När jag tappar kontrollen brukar jag skrika in i garderoben så högt jag kan, sedan tar jag 10 djupa andetag och sen börjar jag om igen! 2,5 åringens utbrott kommer ca 2 gånger per dygn (ibland mitt i natten) och varar oftast mellan 30-45 minuter. Efter det brukar hon vara så utmattad och vill ha närhet.

Bit ihop och kämpa! Ingen är ensam om det här även om man i stundens hetta känner sig ensammast i hela världen!       

Svar på tråden Min 3åring förstör vår familj snart!!