Varför får alla glada, nöjda, sovande barn utom jag?! Vad gör jag för fel?!
Har två barn. En 3-åring och en 3-månaders. Älskar dem över allt annat, nåt annat får ni inte tro. Men båda två har varit extremt krävande som bebisar. Sover uruselt dag som natt, hatar vagnen, hatar babysitter, hatar bärsele och bärsjal, är missnöjda och skrikiga all vaken tid. Har provat minifom, Semperdroppar, magmassage, mjölkfri kost, utan gasbildande mat, kolikgunga, samsovning, särsovning, mer kläder, mindre kläder, mer mat, mindre mat, med tillägg och utan. Läkarbesök som inte visar några fel. BVC som bara säger att det är normalt. Båda barnen har varit likadana. 3-åringen mår idag bra och är en helt normalglad unge.
Och ÖVERALLT jag går, ALLA andra bebisföräldrar jag träffar, har glada, nöjda barn som sover som gudar. På sin höjd lite gaser liksom. De går på långa härliga promenader, shoppar och fikar och myser järnet. Själv är jag glad om jag hinner ner till ICA 100 meter från huset innan gallskriket börjar.
Gör jag något fel?! Jag känner mig så jävla ensam om att ha det såhär! Jag vet ju att det blir bättre men ska jag aldrig få njuta av bebistiden?