• shine

Varför får alla glada, nöjda, sovande barn utom jag?! Vad gör jag för fel?!

Känner igen mig i vad du skriver. Hade samma problem och jag såg mina mammors snälla barn från föräldragruppen som låg och jollrade. Min låg och skrek. Vägrade åka vagn. Ville inte sova på dagar eller nätter.

Tills vi tog bort ALLA mjölkprodukter och ägg. Så som ost, fil, yougurt, mjölk, skummjölkspulver osv. Minst i en månad om du ammar. Vi fick lusläsa innehållsförteckningarna. Det finns mjölk o ägg i nästan allt. Ger du ditt barn ersättning tar det minst två veckor innan man kan utesluta allergi. Det är inte alla som vet det på Bvc. Han blev successivt bättre under den månaden. Så jag stod på mig hos BVC och fick komma till en Allergimottagning. Min barnmorska trodde inte att han var allergisk. Dom på Allergimottagningen sa att det inte alltid syns på testerna, men om det blir bättre om man utesluter så vet man. Dock så syntes det för oss. Det visade sig vara mjölk och även ägg. Som jag hört efteråt är en vanlig allergikombination.

Var du helt mjölkfri och hur länge?

Svar på tråden Varför får alla glada, nöjda, sovande barn utom jag?! Vad gör jag för fel?!