• Rådjur

Detta j*vla flott i ansiktet!

Nu börjar jag faktiskt bli lite frustrerad ...
    Jag har ett par områden i ansiktet som ALLTID blir flottiga under dagen. Jag kan vara helt ren och fräsch för övrigt, men vara helt flottig och glansig i ansiktet, vilket får mig att känna mig ofräsch iallafall. 

Är det någon här som har det likadant ? Har ni någon bra produkt/metod att tipsa om för att få bukt med det ? Hur fick ni som har flottig hy bort det ?

Det jag testat hittills är:
    * OCM (hjälpte delvis, fortfarande flottigt men kanske ej lika mycket. Dock ej en tvättmetod jag gillar)
    * Mattande ansiktskräm (från bodyshop - hjälper EJ.)
    * Blotting papers (hjälper endast en kort stund)
    * 100 andra hudvårdsprodukter som ej hjälpt ett dugg...
    * Puder på de feta områdena (Jag fick väldigt många finnar av det...)

Tvättar för övrigt alltid med så mild tvål jag kan och använder alltid fuktkräm efter tvätt!
    Är extremt tacksam för alla tips och råd jag kan få Tyst                 

• Svar på tråden Detta j*vla flott i ansiktet!
  • Purlan

Har du provat mineralsmink, tex ID? Jag tycker det funkar bra.

• Vinxen

Cliniques produkter mot fet hud är det bästa jag använt. Har aldrig fet hy längre. 3 stegs serie! Runt 1000:- lappen för allt. Värt varenda krona!

• JellyBean

Har samma problem. Man ser ju konstant svettig ut, får med prova något för blir galen. Man känner sig så äcklig.

• R3beccaa

Du skall inte tvätta ansiktet överhuvudtaget med tvål, det torkar ut huden och då producerar huden mer fett för att återfukta den. Använd rengöringskräm istället mot fet till normal hud, vet dock ingen bra :/ men det va ett litet tips iaf :p

• Rådjur

Oj, väntade mig ej att jag skulle få svar så snabbt Tyst
    Jag tackar och bockar för tipsen om ID mineralsmink och Cliniques produkter! Tyvärr har jag rätt lite pengar att röra mig med i nuläget (gymnasiestuderande) men ska lägga det på minnet!

JellyBean skrev 2012-05-11 19:24:27 följande:
    Har samma problem. Man ser ju konstant svettig ut, får med prova något för blir galen. Man känner sig så äcklig.

Ja jag håller verkligen med Skrikandes Får ångest av att se alla de blanka partierna varje gång jag tittar mig i spegeln... 
    R3beccaa skrev 2012-05-11 19:25:21 följande:
    Du skall inte tvätta ansiktet överhuvudtaget med tvål, det torkar ut huden och då producerar huden mer fett för att återfukta den. Använd rengöringskräm istället mot fet till normal hud, vet dock ingen bra :/ men det va ett litet tips iaf :p
    Tackar för tipset! Har hört detta förut och det låter logiskt - har bara inte testat det eftersom jag haft problem med finnar också Obestämd Ska se om jag kan hitta nån bra rengöringskräm!

• Parcae

Jag använder mig av Md formulations ansiktstvätt för fet hud. Lermask tre gånger i veckan, en dagkräm utan olja från clinique och ibland primer från Tikei.

• jeje01

Har ända från tonåren haft problem hy, provade alla de olika sorters tvättcreamer och grejer. Dock alltid för fet hy. Nu först vid 30+ slog det mig att hyn kanske reagerar tillbaka på det, så jag började använda en rengöringscreame för känslig hy och jäklar vad fin hy jag fått nu!

• Indianica

Även om det är trist, så rekommenderar jag att dutta med hushålspapper/Kleenex under dagen, även om du måste torka av varje timme. Min läkare rek. att torka med små engångsservetter som finns på apoteket, men de innehåller alkohol och det tycker jag känns för brutalt, men hon sa att det har hjälpt henne iaf för att få ned talgproduktionen. Men jag kör med hushållspapper, jag blir fetast på näsan och det är ju inte så extremt konstigt att torka av näsan ibland, folk tror väl jag är konstant småförkyld

Bra rengöringsprodukt (ej för uttorkande) och mattande kräm t ex på näsan och torka, torka, torka!

• molie

låter kanske jätteskumt men jag tar alltid handsprit i ansiktet efter att jag tvättat ,har minskat mina finnar otroligt mycket, jag blir INTE  torr av detta, och klarar händerna att spritas massor av gånger var dag så klarar ansiktet det en gång per dag. Sen tar jag vanlig niveakräm och kletar in ansiktet bokstavligt talat när jag ska lägga mig, gnor inte in det utan det får dra in själv (brukar ligga på ett extra örngott eller handduk) när jag vaknar så är min hud jättebra och ingen onödig fettproduktion under dagen.
    Så gör jag i allafall, billigt och ger mig ett bra resultat:)
    Såg att någon tipsat om Bare minerals, använder det och kommer nog aldrig köra något annat, otroligt bra.

• Indianica
    jeje01 skrev 2012-05-11 19:43:09 följande:
    Har ända från tonåren haft problem hy, provade alla de olika sorters tvättcreamer och grejer. Dock alltid för fet hy. Nu först vid 30+ slog det mig att hyn kanske reagerar tillbaka på det, så jag började använda en rengöringscreame för känslig hy och jäklar vad fin hy jag fått nu!
    Ja, och man kan även testa produkter för normal eller rent av torr hy för att se om hyn blir megafet av att vara för torr! Jag använder alltid fuktgivande serum och en kräm för normal hud, fast min hud är fet. Produkter för fet hy förvärras, möjligen kan jag ha mattande kräm just på näsan då.
Svar på tråden Detta j*vla flott i ansiktet!