• Rådjur

Detta j*vla flott i ansiktet!

Nu börjar jag faktiskt bli lite frustrerad ...
    Jag har ett par områden i ansiktet som ALLTID blir flottiga under dagen. Jag kan vara helt ren och fräsch för övrigt, men vara helt flottig och glansig i ansiktet, vilket får mig att känna mig ofräsch iallafall. 

Är det någon här som har det likadant ? Har ni någon bra produkt/metod att tipsa om för att få bukt med det ? Hur fick ni som har flottig hy bort det ?

Det jag testat hittills är:
    * OCM (hjälpte delvis, fortfarande flottigt men kanske ej lika mycket. Dock ej en tvättmetod jag gillar)
    * Mattande ansiktskräm (från bodyshop - hjälper EJ.)
    * Blotting papers (hjälper endast en kort stund)
    * 100 andra hudvårdsprodukter som ej hjälpt ett dugg...
    * Puder på de feta områdena (Jag fick väldigt många finnar av det...)

Tvättar för övrigt alltid med så mild tvål jag kan och använder alltid fuktkräm efter tvätt!
    Är extremt tacksam för alla tips och råd jag kan få Tyst                 

• Svar på tråden Detta j*vla flott i ansiktet!
  • Rådjur
    jeje01 skrev 2012-05-11 19:43:09 följande:
    Har ända från tonåren haft problem hy, provade alla de olika sorters tvättcreamer och grejer. Dock alltid för fet hy. Nu först vid 30+ slog det mig att hyn kanske reagerar tillbaka på det, så jag började använda en rengöringscreame för känslig hy och jäklar vad fin hy jag fått nu!

Detta är jätteintressant att höra! Vad skönt att det ordnat sig för dig!
    Har hittills bara testat en produkt för känslig hy - det är Cliniderm velvety smooth cleansing oil som finns på apoteket. Tyvärr kändes det ofräscht på något sätt att tvätta ansiktet med olja Foten i munnen så jag bytte till en "mild" tvål ... gahh.
    Vad är det för rengöringscreme du använder ? Guld i mun  
  • Rådjur
    Indianica skrev 2012-05-11 19:45:12 följande:
    Även om det är trist, så rekommenderar jag att dutta med hushålspapper/Kleenex under dagen, även om du måste torka av varje timme. Min läkare rek. att torka med små engångsservetter som finns på apoteket, men de innehåller alkohol och det tycker jag känns för brutalt, men hon sa att det har hjälpt henne iaf för att få ned talgproduktionen. Men jag kör med hushållspapper, jag blir fetast på näsan och det är ju inte så extremt konstigt att torka av näsan ibland, folk tror väl jag är konstant småförkyld

Bra rengöringsprodukt (ej för uttorkande) och mattande kräm t ex på näsan och torka, torka, torka!

Detta är vad jag kör på i nuläget Skäms hehe. Har dock inte bara näsan som är flottig tyvärr, utan även hela pannan, hakan och en del av kinderna närmast näsan. Känns typ som om jag måste torka HELA ansiktet när jag gör det Rynkar på näsan Om det ändå fortsatte vara så fräscht och matt som det är precis när man torkat
  • Purlan
    Rådjur skrev 2012-05-11 19:35:08 följande:
    Oj, väntade mig ej att jag skulle få svar så snabbt Tyst
    Jag tackar och bockar för tipsen om ID mineralsmink och Cliniques produkter! Tyvärr har jag rätt lite pengar att röra mig med i nuläget (gymnasiestuderande) men ska lägga det på minnet!

Id-smink kan du beställa rätt billigt på nätet feelunique.co.uk. Halva priset mot hemma!
    ♥ Gosiga E 11 april 2009 och Fina A 13 mars 2011 ♥
  • Purlan
    Purlan skrev 2012-05-11 19:56:22 följande:
    Id-smink kan du beställa rätt billigt på nätet feelunique.co.uk. Halva priset mot hemma!
    Beställer du så beställ i GBP och inte i SEK, betydligt billigare. Helt fraktfritt!! I love it!
  • Purlan
    jeje01 skrev 2012-05-11 19:43:09 följande:
    Har ända från tonåren haft problem hy, provade alla de olika sorters tvättcreamer och grejer. Dock alltid för fet hy. Nu först vid 30+ slog det mig att hyn kanske reagerar tillbaka på det, så jag började använda en rengöringscreame för känslig hy och jäklar vad fin hy jag fått nu!
    Samma här
  • MrsMommy
    Vinxen skrev 2012-05-11 19:21:59 följande:
    Cliniques produkter mot fet hud är det bästa jag använt. Har aldrig fet hy längre. 3 stegs serie! Runt 1000:- lappen för allt. Värt varenda krona!
    Använder också Clinique, men slarvar väldigt mycket. Tycker att de har hjälpt en del, även om jag har hudproblem kvar. Om du vill testa dem skulle jag dock rekommendera att börja med att köpa ett litet resekit, som nästan alltid finns att köpa på t.ex. Kicks, och testa.
  • molie
    Purlan skrev 2012-05-11 19:57:11 följande:
    Beställer du så beställ i GBP och inte i SEK, betydligt billigare. Helt fraktfritt!! I love it!
    Jag har beställt därifrån flera gånger o varit jättenöjd, nu senast så fick jag dock en tullavgift på 235 kr och fattade ingenting eftersom det ska vara tullfritt. Mailade till feelunique och undrade hur det kunde bli så, företaget ligger på ön Jersey som tillhör England men som inte är med i eu. De var så sjyssta att de betalade min tullavgift, de skrev också att det var mycket ovanligt att man åkte på tullavgift men att gör man det så ska man ta kort på kvittot och maila det till dem så betalar de tullavgiften upp till ordervärdet. Fick mina pengar två dagar efter på kontot. Service på hög nivå!
    Jag beställde ett startkit bare minerals för 470 ungefär och en lacoste parfym för 200, hade jag köpt detta på Kicks hade jag betalat 1468 kr, otrolig skillnad.
  • Dr Mupp

Det som jag tycker fungerar bra är Bareminerals primer och sen deras matta mineralfoundation. Man kan få dutta på de mest utsatta områdena efter ett tag, men det håller iaf min feta hy fin.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Tilda78

Mary kay har en crème som mattar feta partier perfekt. Den kan du ta ovanpå ditt smink. Kolla efter den på tradera. Kan nog få den hyfsat billigt där :)

• luckynumber

Jag har helt plötsligt börjat få problem med finnar och fet hud och har fått rekommenderat att prova Skinplan (finns på apoteket

• U never saw me

Clearly gones B5-vitamin behandlar huden inifrån. Har du bara fet hy och inte några finnar så behöver du förmodligen inte ta så stora mängder som de rekommenderar. Det minskar talgproduktionen. Det går så klart bra med B5 även från andra märken men då får man läsa på lite om doseringen eftersom det oftast krävs större doser än de som rekommenderas utifrån RDI. Det är ofarligt att ta större doser när det gäller B-vitaminer eftersom de är vattenlösliga.

Undvik uttorkande produkter som bara gör att huden producerar mer fett i slutändan.

Svar på tråden Detta j*vla flott i ansiktet!