Inlägg från: FruFår |Visa alla inlägg
  • FruFår

vadå HEN

men de handlar väl endå inte om att transexuella och liknande ska kallas hen, eller att alla barn på dagis ska det (idioti!!) eller att vi ska ha ett helt könslöst samhälle (??)

det handlar väl om att man kan ersätta "denne" eller "h*n"... Jag förstår överhuvudtaget inte hur man kan vara en hen, antingen har man snopp eller snippa. Har man snopp men vill ha snippa lär man ju vilja kallas hon?

Jag diskuterar inte med anonyma idioter!
  • FruFår
    view skrev 2012-05-13 09:54:30 följande:
    Hen uppkom av folk som inte vill berätta könet på sitt barn? Och att dom inte anser att det r viktigt? Eller? Dumt ord hur som.
    nej nej nej... barn är antingen hon eller han man kan inte VARA en hen (enligt min åsikt)
  • FruFår
    view skrev 2012-05-13 10:47:36 följande:
    Plittili: det är det där med könslös som stör mig varför ska man använda ett könlöst ord på ett barn och folk använder ordet Hen för att slippa berätta där av alla diskutioner. Jag skulle aldrig använda mig av ett sånt ord. Vilken söt Hen låter ju bara dumt!
    när du vet vad barnet har för kön behöver du ju knappast använda hen.
  • FruFår
    view skrev 2012-05-13 10:55:34 följande:
    Frufår: så alltså ska ja säga vad är det för en Hen i vagnen? Jaha det är en tjej vilken fin tjej? Låter ju ännu värre...använder bebis i ställe. Vilken fin bebis.
    jag hade frågat "vad heter dendär lilla" "Ida" "Vad söt hon är"

För att ett ord finns behöver de inte alltid användas. förstår inte problemet.
  • FruFår

eller så frågar du rätt och slätt om det är en pojke eller flicka.

Svar på tråden vadå HEN