• Lillen77

Engelska för 3 åring?

Hej Vi har planer på att flytta utomlands i ngt skede och skulle gärna vilja att vår dotter (fyller 3 i sommar) kan åtm lite engelska innan det. Vilka möjligheter finns det i Stockholms området för det? Vet om de engelska förskolorna, men dels är de lite för långt bort för oss, dels älan det böö vara ganska lång kö till dem... Tacksam för tips!

• Svar på tråden Engelska för 3 åring?
  • Falajänta

Ni kan väl lära henne själva? Lite enkla saker som "hello" osvosv?
    Det är ju rätt enkelt att lära ut. Dessutom kan ni ju ha bilder som hjälpmedel.
    Tex. ta upp en bild på en bil och säga "car" å sånt? :)

• Lillen77

Tack - visst, det kunde funka. Tror vi bara är lite för "lata" för det, skulle dessutom vilja ha ngt mer "strukturerat"

• SilverEmma

Kolla på "Dora utforskaren". Mina är 2 och 3 år och kan tack vare det programmet enkla ord på engelska och även räkna till 10.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • IsDimma
    SilverEmma skrev 2012-05-12 19:36:59 följande:
    Kolla på "Dora utforskaren". Mina är 2 och 3 år och kan tack vare det programmet enkla ord på engelska och även räkna till 10.

Är svenska Doras andraspråk engelska I den engelska varianten så är det annars spanska
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • SilverEmma

Isdimma - Tack för den infon, har faktiskt undrat!

• pigglet

Apropå Dora - en 3-åring på förskolan där jag arbetar är tvåspråkig, svenska och engelska. Hon gillar Dora. Och när hon ser den på engelska får hon lära sig spanska dessutom! Barn är fantastiska   :)

• IsDimma

Silveremma: jag lär mig faktiskt en hel del spanska genom henne under mina två år på Irland

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Vaniljkex

Kop engelska dvder fran Amazon.co.uk. Peppa Pig , t ex, alskas av alla smabarn har i UK, och kan sakert hjalpa din trearing att vanja sig vid engelskan oxa.

• Airhostess

Engelska förskolan i Långbro Älvsjö(stockholm) har ingen väntetidoch ska vara jättebra.

• Fru Bult

Sen finns det ju massa Baby Einstein på Youtube också, men en treåring kanske tycker att det är tråkigt.

Svar på tråden Engelska för 3 åring?