• Anonym (aj..)

Ont i ena äggstocken (?) efter mens.

Min mens slutade i förrgår och efter det har jag haft ont på höger sida, skulle gissa på att det är äggstocken. Tagit alvedon men efter någon timme kommer värken tillbaka igen. Har inte sådär jätteont, men det är ändå ett obehag.

Fler som har haft så här? Vad har det berott på? Aldrig känt såhär direkt efter mens.

• Svar på tråden Ont i ena äggstocken (?) efter mens.
  • Anonym (aj..)
    LillaJag06 skrev 2012-05-12 19:40:22 följande:
    Jag har. Har endometrios, gör det ont hela tiden?
    Ja, värken sitter i hela tiden. Är det ett tecken på endometrios? Nu blev jag lite orolig ju...
  • Anonym (aj..)

Någon annan? Behöver jag vara orolig?

• LillaJag06

Nej inte just det.
    Men hur känns det nu?
    Är du säker på att det är äggstocken?

• Anonym (aj..)
    LillaJag06 skrev 2012-05-12 23:59:03 följande:
    Nej inte just det.
    Men hur känns det nu?
    Är du säker på att det är äggstocken?
    Det känns precis som molvärk. Brukar ha ont precis där vid ägglossning, så det är nog äggstocken. Dock kan det omöjligt vara ägglossning eftersom mensen precis är slut och min mens har alltid varit regelbunden, sen dag ett.
  • Anonym

Cysta på äggstocken? Jag har det nu, och haft det snart i 3 månader. Det känns som beskriver, för mig känns de mest i mitten av cykeln.

• Anonym (aj..)

Värken sitter kvar och imorgon har jag fått en "halvakut"-tid för att kolla upp det. Får hoppas på att det inte är något!

• Anonym (aj..)
    LillaJag06 skrev 2012-05-15 18:24:26 följande:
    Hur har detgått?
    Gjorde ett VUL och det såg normalt ut. Tog även ett blodprov eftersom min mens inte var som vanligt när jag väl hade den. Hon skulle ringa om det var något. Missade ett samtal i eftermiddags som jag misstänker är från läkaren :-/ Hon ringer nog imorgon igen, om det nu var hon som ringde.
  • LillaJag06
    Anonym (aj..) skrev 2012-05-15 19:15:10 följande:
    Gjorde ett VUL och det såg normalt ut. Tog även ett blodprov eftersom min mens inte var som vanligt när jag väl hade den. Hon skulle ringa om det var något. Missade ett samtal i eftermiddags som jag misstänker är från läkaren :-/ Hon ringer nog imorgon igen, om det nu var hon som ringde.
    Okej, men har du fortfarande ont?
  • Anonym (aj..)
    LillaJag06 skrev 2012-05-17 12:45:35 följande:
    Okej, men har du fortfarande ont?
    Ja, jag har fortfarande ont. Dom ringde upp igår och allt såg bra ut, dom rådde mig därför att åka in till akuten och besöka kirurgen. Dom funderade på om det kunde vara blindtarmen nämligen. Efter en massa prover och undersökningar fick jag åka hem med rådet att ta alvedon och ipren tills det går över. Får se vart detta leder :-/
  • LillaJag06
    Anonym (aj..) skrev 2012-05-17 20:29:51 följande:
    Ja, jag har fortfarande ont. Dom ringde upp igår och allt såg bra ut, dom rådde mig därför att åka in till akuten och besöka kirurgen. Dom funderade på om det kunde vara blindtarmen nämligen. Efter en massa prover och undersökningar fick jag åka hem med rådet att ta alvedon och ipren tills det går över. Får se vart detta leder :-/
    Hur har du det TS?
Svar på tråden Ont i ena äggstocken (?) efter mens.