• Coyote

Låter ni andra mata?

Väldigt sällan. Sonen hade inget emot att bli matad av någon annan, men jag ville hålla den delen för oss själva, för anknytningens skull.

• Coyote
    violatricolor skrev 2012-05-13 21:01:56 följande:
    Nej, man ska ju inte behöva motivera och denna släkting frågade inte varför vid tillfället men hon blev lite sur. Någon mer har erbjudit sig att mata och det var bara för att hjälpa till och personen i fråga hade full förståelse för att pappan och jag inte ville att någon annan skulle mata, så då kändes det ok, men inte när någon blir sur över det... De får kanske ge välling någon gång när hon är större men nu är det för tidigt.
    Min mamma har erbjudit sig att mata, när jag verkligen haft fullt upp, och det har varit okej. Däremot när random vänner vill mata, det känns inte okej. Matningen är inte ett sätt för andra att gosa med min bebis, det kan de få göra när barnet är vaket och nöjt. Kvällsvällingen är jag lite mer liberal med, nu när grabben är äldre, den dricker han ju själv och kan välja var han vill sitta, och hos vem.

Jag har en vän som jag sett matat andras barn, och hon sitter och pickar med fingret på flaskan hela tiden, konstant, hon har flera gånger frågat varför hon inte får mata... Men det är inte mitt bekymmer om någon blir sur för att hen inte får mata mitt barn, frågan hade ju aldrig kommit upp om jag ammat.
Svar på tråden Låter ni andra mata?